واردات ماشین کارکرده آزاد شد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر داد.

 واردات ماشین کارکرده آزاد شد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر داد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«یک خبر خوب

دقایقی قبل در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات انواع خودروهای دست دوم سواری، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تا ۵ سال کارکرد به دولت داده شد.»

گفتنی است پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، مواد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور باید به تصویب نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی برسد.»

 حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ نیز با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق، از موافقت این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده خبر داد.

به گفته فیروزی، با الحاق ‌یک بند به تبصره ۷ و بمنظور تنظیم گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور ، واردات انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر تا ۵ سال سن تولید به کشور آزاد شد.

 وی در تکمیل این خبر گفت: من به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس  از ماه ها قبل بمنظور تنظیم گری در بازار خودرو و جلوگیری از سوداگری در این بازار پیشنهاد واردات انواع خودروهای دست دوم را پیگیری کردیم.

فیروزی همچنین خاطرنشان کرد:  بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا که دارای ظرفیت بالا در تولید انواع خودروهای شاخص در دنیا هستند، بمنظور مدیریت بازار خودرو و اقتصادی کردن آن مبادرت به واردات خودروهای دست دوم می‌کنند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71115

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر