اولین تصویر از کوییک SR و GR منتشر شد + مشخصات فنی

روزهای گذشته بود که گروه خودروسازی سایپا، شرایط پیش فروش نسخه جدید کوییک R را اعلام کرد. این تیپ که GX دو رنگ عنوان شده، به نظر می‌رسد تا در حقیقت همان تیپ GR باشد.

اولین تصویر از کوییک SR و GR منتشر شد + مشخصات فنی

روزهای گذشته بود که گروه خودروسازی سایپا، شرایط پیش فروش نسخه جدید کوییک R را اعلام کرد. این تیپ که GX دو رنگ عنوان شده، به نظر می‌رسد تا در حقیقت همان تیپ GR باشد.

در کنار این مسئله، اما از روزهای گذشته شاهد تحویل کوییک‌های دو رنگ مونتاژی شرکت پارس خودرو همراه با طرح جدید دفترچه راهنما هستیم.

در طرح جدید دفترچه راهنمای مشتریان، شاهد استفاده از تصویر خودرو کوییک S دو رنگ هستیم که گویا SR نام خواهد گرفت. اینطور که به نظر می‌رسد، این تیپ از کوییک S علاوه بر آن که بدنه دو رنگ شده و احتمالا برخی قطعات دکوراتیو داخل کابین آن تغییر خواهند کرد، مجهز به رینگ آلومینیومی نیز شده است.

کوئیک

سایپا هنوز هیچ شرایط فروشی را برای تیپ SR کوییک اعلام نکرده است.

نکته مهم بعدی در طرح جدید دفترچه راهنما مشتریان کوییک R، عنوان شدن تیپ GR برروی جلد آن است. خودرویی که سایپا پیش فروش آن را انجام داده و اولین زمان تحویل، شهریورماه سال آینده اعلام شده است.

اینطور که شنیده می‌شود، سایپا و مگا موتور برنامه دارند تا از سال 1402، موتور M15 GSI را ‌جایگزین موتور M15 کنند. این موضوع بدان معناست که خودروهای فعلی سری X200 سایپا که با موتور M15 تولید می‌شوند، به پیشرانه M15 GSI مجهز خواهند شد. پس به احتمال زیاد، کوییک GR نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مانند خودروهای جدیدی چون اطلس و سهند، مجهز به نسخه ارتقاء یافته پیشرانه M15 خواهند شد.

کوییک سایپا

سری ارتقاء یافته موتور M15 که به M15 GSI شناخته می‌شود، تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و سیستم‌های نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و… نیز به این موتور افزوده شده است. اما هم‌چنان این موتور 8 سوپاپه بوده و درکل توانایی تولید بین 89 اسب بخار، قدرت و 135 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور با اینکه مشخصات بالایی در روی کاغذ ندارد؛ اما باتوجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد خوبی را در عمل از خود نشان داده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی کوییک GR می‌توان به مواردی چون فرمان کمکی برقی (احتمالی)، چراغ‌های روز، مانیتور لمسی 7 اینچی به همراه دوربین دید عقب، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS و… اشاره کرد.

کوییک

منبع: چرخان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66465

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر