روزنامه دولت: تهرانی ها فاتحه خانه دار شدن را بخوانند!

روزنامه ایران نوشت: میانگین نرخ مسکن در تهران به عدد ۴۷ میلیون تومان رسیده است. هم اکنون ۵۱ درصد جمعیت کلانشهر تهران مستأجرند که با این اعداد و ارقام فاتحه خانه‌دار شدن را خوانده‌اند!

روزنامه دولت: تهرانی ها فاتحه خانه دار شدن را بخوانند!

 روزنامه دولت در گزارشی از افزایش قیمت مسکن در تهران شکایت کرده و به شهرداری تهران حمله کرده که چرا وعده‌ای که برای ساخت مسکن داده بود عملیاتی نکرده است. این در حالی است دولت وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن را مطرح و اکنون از آن عقب‌نشینی کرده است!

ایران نوشت: میانگین نرخ مسکن در تهران به عدد ۴۷ میلیون تومان رسیده است. هم اکنون ۵۱ درصد جمعیت کلانشهر تهران مستأجرند که با این اعداد و ارقام فاتحه خانه‌دار شدن را خوانده‌اند! شهردار تهران چند وقت پیش اعلام کرده بود که دوره انتظار مسکن در پایتخت برای یک فرد عادی ۶۷ سال است، (اگرچه برخی آمارها این دوره را برای یک خانوار کارگری حداقل بگیر بیش از ۱۰۰ سال هم اعلام کرده‌اند.) علیرضا زاکانی البته در مراسم انعقاد تفاهمنامه ساخت مسکن برای استادان دانشگاه صنعتی شریف ابراز امیدواری هم کرده بود که دیگر کسی آرزوی خانه‌دار شدن نداشته باشد و مسکن برای تهران‌نشین‌ها به یک امر قابل دسترس تبدیل شود!

این روزنامه در ادامه نوشت: این البته برای آن دسته از خانوارهایی که در همین کلانشهر تهران از شمال به مرکز، سپس به جنوب و درنهایت به حاشیه رانده شده‌اند، بیشتر شبیه یک وعده غیرقابل اجراست تا آرزویی که زمانی به دست شهردار تهران محقق شود! با این همه باید از مدیریت شهری تهران پرسید با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران از بهمن ماه سال گذشته تا چه اندازه توانسته به این آرزوی تقریباً محال نزدیک شود؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58988

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر