پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2030 چگونه است؟

پس از ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم دومین رمز ارز محبوب جهان است که در سال 2015 بنیانگذاری شده است.

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2030 چگونه است؟

پس از ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم دومین رمز ارز محبوب جهان است که در سال ۲۰۱۵ بنیانگذاری شده است. این ارز دیجیتال اکنون نیز در رتبه دوم بازار قرار دارد و همانند سایر رمز ارزها، در طول مسیر خود فراز و نشیب هایی داشته است.

اتریوم به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو در بازار، توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرده است. درک تکنیک‌های تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم می‌تواند بینش قابل توجهی ارائه دهد و تصمیم گیری را در بازار کریپتو که به سرعت در حال تغییر است، بهبود بخشد.عوامل متعددی بر قیمت اتریوم تأثیر می‌گذارند و می‌توان از تکنیک‌های برتر برای تحلیل حرکت قیمت آن استفاده کرد. در ادامه بیایید بررسی نماییم که اتریوم چیست، چه عواملی بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد و به پبش بینی قیمت اتریوم تا سال 2030 بپردازیم.

اتریوم چیست؟

قیمت اتریوم

اتریوم، یکی از ارزهای دیجیتال است که حتی در خارج از جامعه رمز ارزها نیز به خوبی شناخته شده است. این بزرگترین آلت‌کوین و دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

اتریوم که توسط ویتالیک بوترین Vitalik Buterin در سال 2015 راه اندازی شد، یکی از غنی‌ترین و جالب‌ترین بلاکچین های غیرمتمرکز است که قابلیت برنامه ریزی قرارداد هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند، ایده ای انقلابی که برای افزایش امنیت تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و شاید غیرمتمرکز‌کردن پلتفرم طراحی شده است. نوآوری‌های اتریوم آن را به انتخاب اول اکثر توسعه‌دهندگان و شرکت ها با اصول قوی خود تبدیل کرده است.

اتریوم از نظر اندازه اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز مرتبط با آن به عنوان بلاکچین غالب جهان در نظر گرفته می‌شود که آن را در بازار ارزهای دیجیتال ضروری می‌کند. بدون آن، بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌های برتر که در چند سال گذشته به محبوبیت رسیده‌اند، امروز در اینجا نبودند.

اتریوم (ETH) علاوه بر اینکه یک فناوری فوق‌العاده نوآورانه است، یک دارایی عالی برای سرمایه‌گذاری، یکی از موفق‌ترین و قابل اعتمادترین رمزارزها است. اتریوم دارای تعداد زیادی ویژگی و برنامه های جالب برای آینده است، به همین دلیل است که این ارز دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران رمزارز محبوب است. چیزی که ETH را از سایر کوین‌ها متمایز می کند، موارد استفاده متنوع آن است و این لیست هر سال در حال افزایش است.

چه عواملی در آینده بر قیمت اتریوم تاثیر می‌گذارد؟

قیمت اتریوم

قیمت ارزهای دیجیتال اساساً به عرضه و تقاضای بازارها بستگی دارد. به طور کلی، چند عامل مهم وجود دارد که بر احساسات بازار اتریوم تأثیر می گذارد.

  • دامیننس بیت کوین

بیت کوین بیشترین تأثیر را بر ارزش سایر ارزهای دیجیتال دارد. اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، ارزش سایر رمز ارزها به طور متناسب افزایش می‌یابد. اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، این اتفاق برعکس می شود.

علاوه بر تغییرات قیمت بیت کوین، آنچه بر ارزش اتریوم نیز تأثیر می‌گذارد این است که کدام کوین بر بازار تسلط دارد. به طور خلاصه، برای سال ها، بیت کوین از نظر ارزش بازار و تعداد آدرس های کیف پول فعال، ارز دیجیتال شماره یک بوده است. اما در جولای 2021، اتریوم برای اولین بار بیت کوین را بر اساس تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه خود تغییر داد. اگر این روند ادامه یابد، قیمت اتریوم ممکن است افزایش یابد.

  • تقاضای بازار

عرضه و تقاضا برای اتریوم در بازار می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت آن تأثیر بگذارد. عواملی مانند افزایش پذیرش، افزایش موارد استفاده و افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی می توانند تقاضا و در نتیجه قیمت را افزایش دهند.

  • تغییرات نظارتی

تصمیمات نظارتی و تغییر در سیاست های دولت در قبال ارزهای دیجیتال می تواند بر قیمت اتریوم تأثیر بگذارد. مقررات مطلوب پذیرش را تشویق می‌کند، در حالی که سیاست های محدودکننده منجر به کاهش تقاضا می شود.

  • پیشرفت‌های فناوری

بهبود و ارتقای شبکه، مانند انتقال از اتریوم 1.0 به اتریوم 2.0، می‌تواند با تأثیر بر مقیاس‌پذیری، امنیت و کارایی آن، بر قیمت تأثیر بگذارد.

  • افزایش ارزش بازار NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دلیل دیگری برای افزایش قیمت ETH هستند و بیشتر NFT ها بخشی از بلاکچین اتریوم می باشند. ارزش بازار NFT در سال 2020 سه برابر شد و به بیش از 250 میلیون دلار رسید. بنابراین، مقدار زیادی از معاملات بر ارزش ETH تأثیر گذاشت.

  • پوشش رسانه‌ای و پشتیبانی افراد مشهور

پوشش رسانه‌ای یکی از مواردی است که می‌تواند قیمت رمز ارزها از جمله اتریوم را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، نظرات افراد مشهور در ارتباط با رمز ارز، می تواند تاثیر بسزایی بر روی قیمت ارز دیجیتال بگذارد.

  • روند بازار

از دیگر موارد تاثیرگذار بر روی قیمت ارز دیجیتال اتریوم، روند بازار است. اما لازم به ذکر است که روند بازار بر همه‌ی ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است و روند صعودی یا نزولی آن، می تواند رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش‌بینی اتریوم تا سال 2030

قیمت اتریوم

قبل از پیش‌بینی قیمت اتریوم، در ابتدا بیایید تا به بررسی تاریخچه قیمت این ارز دیجیتال بپردازیم. در ابتدای سال 2020، قیمت اتریوم برابر با 130 دلار بود به طوریکه این ارز دیجیتال سال 2020 را با قیمت 130 دلار آغاز کرد. در اواسط فوریه همان سال، قیمت اتریوم به سطح 284 دلار رسید و در مارس 2020 قیمت اتریوم کاهش یافت و برابر با 106 دلار بود.

لازم به ذکر است که در اواخر سال 2021 یعنی در نوامبر قیمت اتریوم به بالاترین سطح خود که 4891.70 دلار بود رسید. این ارز دیجیتال در ادامه یک روند نزولی را پیش گرفته و قیمت آن در پایان ژانویه 2022 به سطح قیمت کمتر از 2500 دلار رسید. به طور کلی سال 2022 برای اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، سال خوبی نبود.

با توجه به عملکردی که رمز ارز اتریوم تا به اکنون داشته است، پیش بینی می شود حداکثر و حداقل قیمت برای این ارز دیجیتال در سال 2023 به ترتیب 1987 دلار و 2375 دلار باشد. همچنین پیش بینی می شود در سال 2024 قیمت اتریوم بین 2389 تا 2809 دلار قرار گیرد و میانگین قیمت آن برابر با 2599 دلار باشد.

به طور کلی انتظار می رود تا سال 2029 رمز ارز اتریوم رشد چشمگیری را تجربه نماید و ارزش بازار آن افزایش خواهد یافت. همچنین تقاضا برای خرید این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد. ممکن است قیمت اتریوم تا سال ۲۰۲۹ به سطح قیمت ۳۹۳۴ دلار برسد. در ارتباط با سال ۲۰۳۰ می‌توان بیان نمود که اتریوم در بلندمدت پیش‌بینی می‌شود حداقل قیمت ۳۸۵۱ دلار را داشته باشد و ممکن است قیمت آن تا سال ۲۰۳۰ به حداکثر سطح قیمت ۴۲۷۵ دلار برسد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54862

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر