2 شایعه در بازار ارز داغ شد؛ قطع اینترنت بین‌الملل در روز دوشنبه

دلار سلیمانیه از تهران عقب افتاد / نرخ دلار توافقی دقیقه نود قد کشید/ پیروزی دموکرات‌ها در سنا و سفر گروسی به ایران چه اثری بر بازار ارز و سکه دارد؟

2 شایعه در بازار ارز داغ شد؛ قطع اینترنت بین‌الملل در روز دوشنبه

اکو ایران سایت تصویری اقتصاد نوشت دو شایعه در بازار داغ شد؛ قطع اینترنت بین‌الملل در روز دوشنبه. شایعه دوم درباره دلارهای ریجستری بود.

در بازار یکشنبه دو شایعه دست به دست می‌شد. شایعه اول قطع اینترنت بین‌الملل و مهاجرت به اینترنت ملی بود. معامله‌گران تصور می‌کنند ظرف یکی دو روز آینده این اتفاق رخ می‌دهد. به همین دلیل در بسترهای مجازی داد و ستدهای ارزی به کمترین حد رسیده است و حتی توصیه می‌شد حتی‌الامکان معاملاتتان را باز نگذارید.

شایعه دوم درباره دلارهای ریجستری بود. در بازار شنیده می‌شد بخشی از دلارهای توزیعی، ریجستری خزانه‌داری آمریکا را ندارد.

امروز بازار در نیمه اول، کاملا در حالت تدافعی بود، نرخ دلار فردایی هرات کانال ۳۴ را از دست داد و نرخ نقدی هم در ابتدای مرز ۳۴ قرار گرفت. 

نبرد در مرز ۳۵ هزار تومان/ سرنوشت دلار چیست؟

دلار امروز هم نوسانی است و در حالی که خریداران تلاش می‌کنند قیمت‌ها را پایین بیاورند، فروشندگان به دنبال پایداری نرخ دست کم در کانال ۳۵ هزار تومانی هستند.

دیروز بازار فردوسی صحنه نبرد خریداران و فروشندگان بر سر قیمت دلار بود و این نبرد تا پایان معاملات شب گذشته ادامه داشت. در نهایت اما آخرین معامله فردایی دلار روی عدد 35 هزار و 80 تومان بسته شد و این در حالی بود که خریداران همچنان بر پایین کشیدن نرخ ها تا کانال 34 هزار تومانی اصرار داشتند.

امروز هم بازار ارز صحنه همان نبرد است و معامله‌گران پا به پای هم پیش می‌روند؛ از ابتدای معاملات، فروشندگان دلار را 35 هزار تومان قیمت گذاشته‌اند اما به تدریج از این قیمت عقب‌نشینی کردند و نرخ را تا 34 هزار و 980 تومان پایین آوردند. با این حال اما تا این لحظه اغلب معاملات دلار در سطح 35 هزار تومانی انجام شده و این قیمت به تدریج تقویت شده است.

اما در بازارهای ارز همسایه که اثر زیادی بر معاملات دلار آزاد ایران دارند چه خبر است؟ داد و ستد دلار سلیمانیه امروز روی عدد 34 هزار و 800 تومان آغاز شد و به 35 هزار تومان رسید. اگرچه این نرخ مجددا با کاهش روبرو بود و به کانال 34 هزار تومانی بازگشت اما در لحظه تنظیم این گزارش دلار سلیمانیه توانسته است در کانال 35 هزار تومانی پایداری کند و به قیمت 35 هزار و 150 تومان برسد.

در بازار هرات معامله‌گران کار خود را روی قیمت 34 هزار و 110 تومان آغاز کردند. قیمت دلار هرات شب گذشته به کف کانال 34 هزار تومانی رسیده بود. در حال حاضر اما قیمت دلار روی عدد 34 هزار و 400 تومان قرار دارد اما همچنان فاصله زیادی را با دلار ایران و سلیمانیه تجربه می‌کند.

علی صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی گفته است در روزهای آینده ابزار جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارائه خواهد شد که جزئیات این ابزار را روزهای آینده اعلام می‌کنم. وی همچنین درباره فرآیند آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده کشور در کره‌جنوبی هم گفته است فرآیند آزادسازی در حال طی شدن است و به محض آنکه به نتیجه رسید آن را اعلام خواهیم کرد. بانک مرکزی به عنوان بازارساز طی روزهای گذشته تلاش زیادی برای کنترل نرخ دلار آزاد داشته و تا حدی هم موفق بوده است اما با توجه به داده‌های اقتصادی و شرایط مایوس‌کننده برجامی، فعالان اقتصادی چشم‌انداز پایداری را برای روند کاهشی نرخ دلار ارزیابی ترسیم نمی‌کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53390

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر