سیگنال قدرتمند برای افزایش قیمت طلا

بیشتر معامله گران در بازار در انتظار هر سیگنالی از سوی فدرال رزرو هستند تا نشان دهند سرعت افزایش نرخ بهره کاهش خواهد یافت. این موضوع می تواند تنها روزنه امید بازارهای بدون نرخ سود مانند طلا باشد. ا

سیگنال قدرتمند برای افزایش قیمت طلا

 قیمت طلا نسبت به روز گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار افزایش ملایمی داشت.

این در حالی است که بیشتر معامله گران در بازار در انتظار هر سیگنالی از سوی فدرال رزرو هستند تا نشان دهند سرعت افزایش نرخ بهره کاهش خواهد یافت. این موضوع می تواند تنها روزنه امید بازارهای بدون نرخ سود مانند طلا باشد. افزایش نرخ بهره همواره با افزایش هزینه نگهداری دارایی هایی مانند طلا تقاضای آنها را کاهش می دهد.

همین موضوع نیز سبب شده است تا در روزهای اخیر برخی از ارزها در جهان اندکی از ارزش از دست رفته خود در برابر دلار را باز پس بگیرند و همین موضوع نیز می تواند اندکی فشار را از روی قیمت طلا بردارد. علاوه بر انتشار گزارش وال استریت ژورنال درباره موضع برخی از مقامات فدرال رزرو درباره لزوم کاهش سرعت رشد نرخ بهره، انتشار گزارشی مبنی بر انقباض متوالی فعالیت کسب و کارهای آمریکایی طی پنج ماه گذشته نیز زمزمه هایی مبنی بر احتمال کاهش شدت عملیات انقباضی فدرال رزرو را بوجود آورده است.

همین موضوع نیز در روزهای اخیر سبب شده است تا برخی بازارها نفسی تازه کنند و برخی تحلیل گران درباره افزایش کمتر از ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو صحبت کنند. موضوعی که البته احتمال آن در حال حاضر بسیار پایین ارزیابی می شود اما اگر رخ دهد می تواند سیگنال قدرتمند صعودی برای قیمت طلا باشد.

با این وجود هنوز غالب معامله گران و سفته بازان طلا، روند قیمتی میان مدت طلا را نزولی ارزیابی می کنند.

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49185

ارسال نظر