افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی مستمری 1401 منتفی شد

یک نماینده مجلس گفت: مجلس زیر بار افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نرفت.

افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی مستمری 1401 منتفی شد

سیدحمزه امینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش مستمری مددجویان را با توجه به رشد تورم، ضروری دانست و گفت: کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون فرعی موضوع را بررسی کرده است‌. با توجه به اثرات تورم بر روی دهک‌های پایین جامعه به ویژه خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، همه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تلاش کردند تا میزان مستمری مددجویان از آنچه که دولت در نظر گرفته بود بیشتر شود. بنابراین افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی در متن لایحه را قبول نکردیم. و در مورد مددجویان خواستیم تا افزایش دست‌کم ۳۰ درصدی برای مستمری آنها اتفاق بیفتد.

نماینده هشترود در مجلس ادامه داد: نظر نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس این بود که اگر مستمری مددجویان ۴۰۰ هزار تومان است به ۶۰۰ هزار تومان ارتقا یابد و این موضوع در کمیسیون مطرح شد اما موانعی هست که دولت در بودجه خود محدودیت سقف دارد و نمی‌تواند افزایش مد نظر مجلس را اعمال کند.

امینی با بیان اینکه برای بودجه ۱۴۰۲ کمیته امداد هر پیشنهادی که ارائه دهد مورد تصویب کمیسیون اجتماعی قرار می‌گیرد، گفت: توجه به وظیفه نهادهای حمایتی یعنی کمک به محرومان جامعه که این گروه سرمایه‌های اصلی نظام ما هستند، تا کنون برخی از حمایت‌ها از دهک‌های پایین به خوبی اجرا شده مانند رایگان شدن هزینه‌های گاز و برق و آب که در صورت استفاده در سقف مجاز برای مددجویان اعمال شده است.

وی در رابطه با خودکفایی و ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: کمیته امداد تعهد ایجاد شغل برای مددجویان دارد و در این رابطه برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کند البته بسیار مهم است که مددجویان به درآمدزایی برسند که یکی از آنها به نظر ما استفاده از پنل‌های خورشیدی است چرا که هم برق مصرفی خودشان تأمین می‌شود و هم به طور تضمینی به شبکه برق مازاد آن فروخته می‌شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48587

ارسال نظر