سیگنال جدید برای افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار

در بازار جهانی هم کمبود قطعات به افزایش قیمت خودرو در جهان منجر شده است.

سیگنال جدید برای افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار

کمبود قطعات خودرو در جهان منجر شده است که یکی از طولانی‌ترین دوره‌های افزایشی قیمت خودرو را در جهان شاهد باشیم.

در حالی که آزادسازی واردات خودرو بالاخره پس از چهار سال آبراهه کوچکی برای ورود خودروهای خارجی به کشور را باز کرد، اما گویی زمین و زمان دست به دست هم داده‌اند تا این اتفاق با دشواری‌هایی مواجه شود. نه تنها شرایط مصوب در آیین‌نامه خودرو (از جمله اعمال سقف ۲۰ هزار دلاری برای خودروهای وارداتی) موجب کم شدن گزینه‌های موجود برای واردات شده است، در بازار جهانی هم کمبود قطعات به افزایش قیمت خودرو در جهان منجر شده است.

از ابتدای بحران کرونا کمبود میکروچیپ‌ها تولید خودروسازان را مختل کرد و تحویل محصولات آن‌ها را به تاخیر انداخته بود. اما به نظر می‌رسد مشکل کمبود قطعات تنها به میکروچیپ‌ها ختم نمی‌شود. وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی اعلام کرد فورد، چهارمین خودروساز بزرگ جهان، آرم برای چسباندن به خودروهایش ندارد!

وال استریت ژورنال در این ویدیو با اشاره به مشکلات حال حاضر خودروسازان، به این می‌پردازد که این اتفاق چطور موجب افزایش قیمت خودرو شده است. در ادامه نیز بررسی می‌کند که قیمت خودروهای خارجی تا کی بالا می‌ماند.

در همین حال، شرایط برای خرید خودرو هم سخت‌تر شده است. چراکه فروشندگان دیگر مثل گذشته تخفیف نمی‌دهند.

کریستینا راجرز، سردبیر بخش خودروی وال استریت ژورنال دوره اخیر صعود قیمت خودرو را بی‌سابقه می‌داند و اشاره می‌کند رشد قیمت‌ها به زودی متوقف نخواهد شد. هر چند رکودی که تصور می‌شود ممکن است گریبان اقتصادهای بزرگ جهان را بگیرد، می‌تواند این روند صعودی را متوقف کند.

نکته جالب توجه هم آن است که برخی خودروسازان بزرگ به وال استریت ژورنال گفته‌اند که حتی پس از حل و فصل مشکلات مربوط به تامین زنجیره تولید، علاقه‌ای ندارند عرضه خودرو را افزایش جدی دهند تا بتوانند از مزایای افزایش قیمت‌ها برای مدتی استفاده کنند.

 

 

 

منبع: فردای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46293

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر