واکنش بازار خودرو به اتفاقات اخیر | 207 سقوط کرد+ جدول

بازار خودرو طی 10 روز اخیر بیش از گذشته از مشتری خالی شد و فروشندگان نیز با توجه به اتفاق ها و مه آلود بودن فضا ترجیح می دادند تا دست به عصا حرکت کرده و از عرضه خودروهای در اختیار خود در بازار امتناع می کردند.

واکنش بازار خودرو به اتفاقات اخیر | 207 سقوط کرد+ جدول

بازار خودرو طی ۱۰ روز اخیر بیش از گذشته از مشتری خالی شد و فروشندگان نیز با توجه به اتفاق ها و مه آلود بودن فضا ترجیح می دادند تا دست به عصا حرکت کرده و از عرضه خودروهای در اختیار خود در بازار امتناع می کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، حرکت فعالان بازار خودرو را می توان در راستای وضعیت بازار ارز دانست. فعالان حاضر در بازار فردوسی نیز در بازه ۱۰ روزه اخیر فعالیت خود را به حداقل رسانده اند. کاهش داد و ستد در بازار ارز سبب شد تا نرخ ارز نیز نوسان چندانی نکند و شاهد قفل شدن نرخ دلار و یورو در بازار بودیم. مشابه این وضیت را در بازار خودرو دیدیم قیمت محصولات حاضر در بازار طی بازه زمانی یاد شده نیز بدون نوسان باقی ماند.

به نظر می رسد تا زمانی که شرایط از نظر دو طرف عرضه و تقاضا عادی نشوند این وضعیت تداوم خواهد داشت.

اما چنانچه قیمت خودروها را در بازه زمانی یک ماهه مورد بررسی قرار دهیم شاهد هستیم که قیمت ها نوسان محدودی را نشان می دهند.

در میان محصولات پرتقاضای بازار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بیشترین رشد قیمت را به نسبت یک ماه گذشته به خود اختصاص داده است. این خودرو در اوایل شهریورماه ۱۴۰۱ با قیمتی حدود ۲۹۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه می شد اما این خودرو در دوره زمانی مورد اشاره با رشدی حول و حوش ۱.۷ درصد با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان در بازار حاضر است. اما پژو ۲۰۷ دو رنگ با گیربکس اتوماتیک در صدر جدول بیشترین افت قیمت در بازه زمانی یک ماهه قرار دارد. این خودرو که به تازگی در بازار خودرو آفتابی شده در روزهای ابتدایی آخرین ماه از فصل تابستان با قیمت حول و حوش ۴۹۵ میلیون تومان قابل خریداری بود اما این خودرو این روزها با قیمت حدود ۴۷۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. افت حدود ۲۵ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ دو رنگ نشان می دهد این خودرو طی یک ماه حدود ۵ درصد از قیمت خود را از دست داده است.

جدول قیمت خودرو در ۴ مهرماه ۱۴۰۱

خودرو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43861

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر