جزییات دریافت تسهیلات با گواهینامه مهارت آموزی

در حال حاضر شرایط به گونه‌ای فراهم شده که تسهیلات اشتغال از محل های مختلف اعم از صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات کمیته امداد و یا تبصره 18 قانون بودجه و غیره در اختیار کسانی قرار می گیرد که گواهینامه مهارت‌آموزی داشته باشند.

جزییات دریافت تسهیلات با گواهینامه مهارت آموزی

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، شیوه اعطای تسهیلات اشتغال به دارندگان گواهینامه مهارت‌آموزی را تشریح کرد.

غلامحسین حسینی‌نیا صبح امروز شنبه ۱۹ شهریور در مراسم افتتاح نخستین آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نوع الف خوشه کشاورزی کشور در گلستان اظهار کرد: کاری که امروز انجام می‌شود بسیار ارزشمند است چرا که بر روی نیروی انسانی سرمایه گذاری می‌کند، پیش از این ۱۳ مرکز نوع الف در خوشه های مختلف وجود داشت که این نخستین آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد نوع الف در خوشه کشاورزی کشور به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه توسعه آموزش‌های بخش کشاورزی در سازمان فنی و حرفه ای برنامه‌های مفصلی پیگیری می شود، افزود: در حالی که ۲۳ درصد جمعیت کشور مربوط به روستاییان است اما تنها حدود ۶ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه ای به روستائیان و عشایر اختصاص دارد که این عقب ماندگی باید جبران شود.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تولیدات روستا در کشور بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: در مجمع نمایندگان وعده دادیم که دپارتمان تخصصی کشاورزی کشور در استان گلستان و شهرستان خان ببین راه‌اندازی کنیم و این مسئله باعث می‌شود مربیان سراسر کشور برای آموزش به گلستان بیایند.

حسینی‌نیا متذکر شد: هر علمی که در مرزهای دانش وجود دارد یک کاربرد در بخش کشاورزی دارد لذا تلاش می‌کنیم مرکز خان ببین را به عنوان دپارتمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور ایجاد کنیم.

وی جنگ آینده را جنگ غذا دانست و یادآور شد: کشور ما با این منابع آب و خاک می‌تواند برای ۳۰۰ میلیون نفر تولید غذا داشته باشد و با وجود این پتانسیل و ظرفیت بی‌نظیر .باید بهره وری را افزایش دهیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از توسعه مراکز جوار کارگاهی ویژه کارگران شاغل در کارخانجات و واحدهای صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی مهار اهتمام داشته باشیم بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

حسینی‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای فراهم شده که تسهیلات اشتغال از محل های مختلف اعم از صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات کمیته امداد و یا تبصره ۱۸ قانون بودجه  و غیره در اختیار کسانی قرار می گیرد که گواهینامه مهارت‌آموزی داشته باشند.

وی به راه های دریافت گواهینامه مهارت‌آموزی اشاره کرد و توضیح داد: کسانی که هیچ مهارتی ندارند برای دریافت گواهینامه مهارت آموزی باید در دوره های ما شرکت کنند تا پس از موفقیت در آزمون گواهینامه مهارت آموزی برای آنها صادر شود، همچنین افرادی هم که مهارت دارند برای دریافت گواهینامه نیاز به حضور در کلاس ها ندارند و می توانند با شرکت در آزمون های ادواری از گواهینامه آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شوند.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40903

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر