کدام خودروهای خارجی وارد ایران می شوند؟+ قیمت

امید قالیباف با بیان این مطلب، اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یادشده که ۱۹ شهریورماه در نظر گرفته شده، حداکثر تا آخر شهریورماه اسامی شرکت‌های منتخب اعلام خواهد شد. پس از تأیید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود. چه خودروهایی امکان واردشدن دارند؟ بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو، سقف قیمت خودروهای وارداتی بیست‌هزار دلار تعیین شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که با این سقف قیمتی، امکان واردات خودروهای بنز و ب‌ام‌و فراهم نیست. قیمت خودروهای مرسدس بنز از ۳۶هزار دلار آغاز می‌شوند و تا ۱۶۵هزار دلار ادامه پیدا می‌کند. در خصوص خودروهای ب‌ام‌و نیز وضعیت به همین منوال است. حداقل قیمت این خودرو در بازار‌های جهانی ۳۵هزار دلار است و قیمت آن تا ۱۴۰هزار دلار بالا می‌رود. در این بازه قیمتی، خودروهای کیا و هیوندای، دو غول خودروساز کره‌ای، بیشترین احتمال واردات را دارند. خودرو کیا سول مدل ۲۰۲۳ در بازارهای جهانی ۱۹هزار و ۸۰۰ دلار قیمت خورده است (تصویری از کیا سول). سورته کیا ریو نیز از جمله خودروهایی است که امکان واردات آن فراهم است. این خودرو در بازارهای جهانی به قیمت ۱۶هزار و ۴۵۰ دلار خریدوفروش می‌شود کیا فورته نیز دیگر خودرو کیاست که امکان واردات به کشور را دارد. این خودرو به قیمت ۱۹هزار و ۴۹۰ دلار در بازارهای جهانی خریدوفروش می‌شود ( تصویری از کیافورته). فورته در میان خودروهای هیوندای نیز Veloster مدل ۲۰۲۱ می‌تواند با حداقل قیمتی ۱۸هزار و ۹۰۰ دلار به کشور وارد شود. هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۱ نیز با حداقل قیمتی ۱۵هزار و ۴۰۰ دلار می‌تواند به کشور وارد شود در میان خودروهای نیسان نیز امکان واردات برخی از مدل‌ها فراهم است. نیسان ورسا ۱۵هزر و ۵۸۰ دلار قیمت خورده است و نیسان سنترا نیز ۱۹هزار و ۹۵۰ دلار قیمت دارد. برخی از مدل‌های خودروهای میتسوبیشی نیز امکان واردات به ایران را دارند. خودرو میتسوبیشی میراژ seg۴ با قیمتی بالغ بر ۱۹هزار و ۲۵۰ دلار می‌تواند در طرح جدید واردات خودرو به کشور وارد شود. باید توجه داشت که قیمت خودروها در بازارهای مختلف دنیا بر حسب شرایطی نظیر برخی تعرفه‌ها، ذائقه مشتریان و به‌خصوص کم‌وزیاد شدن آپشن‌ها می‌تواند متغیر باشد. از سوی دیگر، واردات خودرو به کشور ما تابع هزینه‌هایی از قبیل تعرفه واردات یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو باشیم. به‌عنوان مثال، منطقی، معاون وزیر صمت، ۲۳ مرداد گفته بود که تعرفه واردات خودروهای اقتصادی تا بیست درصد کاهش می‌یابد.

کدام خودروهای خارجی وارد ایران می شوند؟+ قیمت

امید قالیباف با بیان این مطلب، اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یادشده که ۱۹ شهریورماه در نظر گرفته شده، حداکثر تا آخر شهریورماه اسامی شرکت‌های منتخب اعلام خواهد شد. پس از تأیید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

چه خودروهایی امکان واردشدن دارند؟

بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو، سقف قیمت خودروهای وارداتی بیست‌هزار دلار تعیین شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که با این سقف قیمتی، امکان واردات خودروهای بنز و ب‌ام‌و فراهم نیست.

قیمت خودروهای مرسدس بنز از ۳۶هزار دلار آغاز می‌شوند و تا ۱۶۵هزار دلار ادامه پیدا می‌کند.

در خصوص خودروهای ب‌ام‌و نیز وضعیت به همین منوال است. حداقل قیمت این خودرو در بازار‌های جهانی ۳۵هزار دلار است و قیمت آن تا ۱۴۰هزار دلار بالا می‌رود.

در این بازه قیمتی، خودروهای کیا و هیوندای، دو غول خودروساز کره‌ای، بیشترین احتمال واردات را دارند. خودرو کیا سول مدل ۲۰۲۳ در بازارهای جهانی ۱۹هزار و ۸۰۰ دلار قیمت خورده است (تصویری از کیا سول).

سورته

کیا ریو نیز از جمله خودروهایی است که امکان واردات آن فراهم است. این خودرو در بازارهای جهانی به قیمت ۱۶هزار و ۴۵۰ دلار خریدوفروش می‌شود

کیا فورته نیز دیگر خودرو کیاست که امکان واردات به کشور را دارد. این خودرو به قیمت ۱۹هزار و ۴۹۰ دلار در بازارهای جهانی خریدوفروش می‌شود ( تصویری از کیافورته).

فورته

در میان خودروهای هیوندای نیز Veloster مدل ۲۰۲۱ می‌تواند با حداقل قیمتی ۱۸هزار و ۹۰۰ دلار به کشور وارد شود.

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۱ نیز با حداقل قیمتی ۱۵هزار و ۴۰۰ دلار می‌تواند به کشور وارد شود

در میان خودروهای نیسان نیز امکان واردات برخی از مدل‌ها فراهم است. نیسان ورسا ۱۵هزر و ۵۸۰ دلار قیمت خورده است و نیسان سنترا نیز ۱۹هزار و ۹۵۰ دلار قیمت دارد.

برخی از مدل‌های خودروهای میتسوبیشی نیز امکان واردات به ایران را دارند. خودرو میتسوبیشی میراژ seg۴ با قیمتی بالغ بر ۱۹هزار و ۲۵۰ دلار می‌تواند در طرح جدید واردات خودرو به کشور وارد شود.

باید توجه داشت که قیمت خودروها در بازارهای مختلف دنیا بر حسب شرایطی نظیر برخی تعرفه‌ها، ذائقه مشتریان و به‌خصوص کم‌وزیاد شدن آپشن‌ها می‌تواند متغیر باشد. از سوی دیگر، واردات خودرو به کشور ما تابع هزینه‌هایی از قبیل تعرفه واردات یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو باشیم. به‌عنوان مثال، منطقی، معاون وزیر صمت، ۲۳ مرداد گفته بود که تعرفه واردات خودروهای اقتصادی تا بیست درصد کاهش می‌یابد.

 

 


 

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39259

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر