یک خبر خوب | بنزین سال آینده گران نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص احتمال گرانی سوخت در سال آینده با توجه به مطرح شدن بحث اصلاح یارانه‌های پنهان، خاطرنشان کرد: قیمت سوخت هیچ افزایشی پیدا نمی‌کند، این‌ها (دولت) می‌خواهند یارانه پنهان و این‌ها را مدیریت کنند، اما قیمت سوخت حتما افزایش پیدا نمی‌کند.

یک خبر خوب | بنزین سال آینده گران نمی‌شود

 رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات در  خصوص احتمال گرانی سوخت در سال آینده با توجه به مطرح شدن بحث اصلاح یارانه‌های پنهان، خاطرنشان کرد: قیمت سوخت هیچ افزایشی پیدا نمی‌کند، این‌ها (دولت) می‌خواهند یارانه پنهان را مدیریت کنند، اما قیمت سوخت حتما افزایش پیدا نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در رابطه با این پرسش که «نهادهای فرهنگی مختلفی با عنوان بودجه فرهنگی از دولت بودجه دریافت می‌کنند، به نظر شما آیا لازم نیست در این شرایط سخت آن بودجه‌ها محدود شده یا قطع شود و به بخش فرهنگی اختصاص یابد؟»، اظهار داشت: بودجه نهادهای فرهنگی چندسال که کلا قطع شد، خیلی محدود و کم شد و پرداختی زیادی هم نداشت؛ همین امسال هم که ما در بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ و ... در تبصره ۱۴ آوردیم هم هنوز به آن صورت جدی پرداخت نشده است، بیشتر هدفمندی به سمت پرداخت نقدی به مردم رفته است.

وی افزود: اما خب باید به این توجه داشت که در مجموع کشور ما یک کشور فرهنگی است، زیربنای اقتصاد و سیاست فرهنگ است ما با این بهانه‌ها نباید به فرهنگ کم‌توجهی کنیم. همه این‌ها به اندازه یک پروژه بزرگ ملی نمی‌شود، در یک پروژه بزرگ ملی که مثلا ۴-۵ هزار میلیارد است، مگر چقدر بودجه فرهنگی است؟

نماینده مردم آباده در مجلس اضافه کرد: مثلا بودجه عمرانی وزارت فرهنگ از یک پروژه فاضلاب ما در آباده کمتر است، حالا در فضای مجازی این حوزه فرهنگ را می‌کوبند

وی بیان داشت: اقتصاد ما دو عامل اثرگذار دارد یکی دلار است و یکی بنزین، این دو مستقیم روی زندگی عادی مردم اثرگذار هستند، به همین خاطر افزایش قیمت سوخت نخواهیم داشت

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3910

ارسال نظر