درخواست وزیر نیرو از مردم شهرکرد: در مصرف آب صرفه‌جویی کنید

وزیر نیرو گفت: سیلاب در ۲۰ استان کشور خسارت‌های جدی به زیرساخت‌های آب و برق وارد کرد و یکی از استان‌هایی که در این رابطه آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری است که با کمک دولت و اقدامات انجام شده خسارت‌ها جبران می‌شود.

درخواست وزیر نیرو از مردم شهرکرد: در مصرف آب صرفه‌جویی کنید

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: سیلاب در ۲۰ استان کشور خسارت‌های جدی به زیرساخت‌های آب و برق وارد کرد و یکی از استان‌هایی که در این رابطه آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری است که با کمک دولت و اقدامات انجام شده خسارت‌ها جبران می‌شود.

 

به گزارش عرشه آنلاین، وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پی وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری شکل گرفت، گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ بود که کیفیت این آب را از حد استاندارد خارج کرد و سبب شد تا از مدار خارج شود.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان کدورت چشمه کوهرنگ در نوسان است، تصریح کرد: روز گذشته کدورت آب نسبت به روزهای ابتدایی بهتر شد اما امروز کدورت قدری بالاتر رفته از همین رو نمی‌توان در حال حاضر چشمه را وارد مدار کرد و در پی جایگزین کردن منابع دیگر برای کسری آب شرب شهرکرد هستیم.

 

محرابیان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد نیاز آب شرب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با به کارگیری سامانه‌های اضطراری بخشی از نیاز آبی را جبران کنیم و در همین راستا چهار سامانه پیش‌بینی شده که ۲ سامانه امروز وارد مدار شد و بخشی از آب چشمه را جبران کرد و ۲ سامانه دیگر طی ساعات و روزهای آینده وارد مدار می‌شود که امید می‌رود با اجرای آن کسری آب به طور کامل جبران شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمام امکانات و تجهیزات وزارت نیرو و بسیاری از استان‌های کشور به کار گرفته شده تا کسری آب شهرکرد جبران شود که بدنبال آن شرایط آب شرب شهرکرد بهتر شده اما رضایتبخش نیست و هنوز در برخی از نقاط شهر با کمبود جدی آب روبرو هستیم و در ساختمان‌ها آب به طبقا دوم به بالا نمی‌رسد./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36043

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر