ماجرای وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن یارانه بگیران چیست؟

اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن موضوع تازه‌ای نیست که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته اند. اما در مورد پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ها، برخی کاربران ادعا دارند که هیچ بانکی فعلا در سراسر کشور با وثیقه گذاشتن یارانه و و دیگر تضامین وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت نمی‌کند.

ماجرای وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن یارانه بگیران چیست؟

اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به یارانه بگیران، ادعایی است که نه تنها دیروز، بلکه در طول هفته‌های اخیر بار‌ها از سوی برخی رسانه‌ها و کاربران مطرح شده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که نه دولت و نه بانک‌ها چنین برنامه تسهیلاتی و اختصاصی‌ای برای یارانه بگیران ندارند.

اما شکل گیری چنین موضوعی از آنجا شروع شد که وزارت اقتصاد در سال گذشته بانک‌های دولتی را مکلف کرد که به متقاضیان وام‌های خرد با اعتبارسنجی بدون دریافت ضامن، تسهیلات بدهند.

پس از آن هم معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد که براساس راهبرد‌های ابلاغی وزارت اقتصاد و بخشنامه بانک مرکزی، امکان دریافت تسهیلات تا سقف دویست میلیون تومان با تضامین مختلف را برای مردم فراهم کرده اند.

از آن سو هم قرار شده بود تا حساب یارانه اشخاص به عنوان تضمین فرد در اختیار بانک قرار گیرد.

علاوه بر یارانه، تضامینی همچون اوراق تجاری از قبیل چک یا سفته مشتری، اوراق بدهی اعم از اوراق پذیرفته‌شده در بازار سرمایه و غیر آن، سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس ازجمله سهام عدالت، واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، چک یا سفته توسط ضامن، اموال عینی با ارزش عرفی از قبیل خودرو، مسکوکات یا مصنوعات طلا؛ حساب یارانه اشخاص، گواهی کسر از حقوق توسط مشتری یا ضامن، ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد، در مناطق روستایی ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا مورد تأیید واقع گردد، ممهور به مهر شورای اسلامی روستا و سیم‌کارت دائمی ثبت‌شده تحت مالکیت مشتری اعلام شده بود.

با این وجود می‌توان گفت که اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن موضوع تازه‌ای نیست که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته اند. اما در مورد پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ها، برخی کاربران ادعا دارند که هیچ بانکی فعلا در سراسر کشور با وثیقه گذاشتن یارانه و دیگر تضامین وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت نمی‌کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33261

  • ناشناس

    خواسته بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی :

    ۱- حق مسکن و حق معیشت و حق اولاد مانند شاغلین پرداخت گردد

    _۲-عیدی همانند شاغلین

    ۳- اعمال ماده ۶۹ برای همگان ( همکار و غیر همکار )

    ۴- حذف دو درصد ماده ۸۹

    ۵- خدمات دارویی و درمانی بدون بیمه تکمیلی

    ۶- سهام شستا به بازنشستگان

    ۷- همسان سازی ۲۵ درصد قبلی (مانده )
    و همسان سازی جدید در سال ۱۴۰۱ پس از افزایش ۳۸ درصد + ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح اقدام گردد .

    ۸ - حق مناطق جنگی به بازنشستگان تامین اجتماعی

  • ناشناس

    وام ۲۰۰ میلیونی نخواستیم همون ۲۰ تومنی بدین از یارانه قسطش رو کسر کنید جناب رئیسی من در استان فارس شهرستان سپیدان روستای برشنه کوچه حسینیه زندگی میکنم اینجا واقعا باران شدید می بارد خانه من ایزوگام نیست در پاییز سقفش رو سر زن و بچم خراب میشه همین امروز بارون بارید با بدبختی پلاستیک کشیدیم روی سقف بازم باران اومد داخل نمیدونم چکار کنم تو رو خانواده شرمنده شدن اگر ۲۰ ملیون پول داشتم سقف رو درست میکردم روبه راه ایزوگام میکردم خواهش میکنن این وام بیست تومنی بدین کارت یارانه هر ماه خودتون کسر کنید این وام رئیس جمهور قبلی که یه ملیون داد خواهش میکنم تو رو به امام حسین قسم میدم جناب رئیسی

  • ناشناس

    متن من رو خواهش میکنم برسونید به جناب رئیسی در مورد وام ۲۰ ملیونی نوشتم تو رو جون بچه هاتون

  • رحیمی

    همش چرت است ،بانک ها جایی نمی خوابند که زیرشان آب برود ،وعده های دروغین دولت و بانک ها ،سر کار گذاشتن مردم ،نوعی دور کردن مردم از حقایق جاری کشور است ،،

ارسال نظر