یک هفته فرصت دارید دلارهای خود را ثبت کنید!

نگهداری دلار در خانه غیر قانونی است و از تاریخ ۲۰ فروردین ماه به مدت سه ماه زمان دارید ثبت کنید.

یک هفته فرصت دارید دلارهای خود را ثبت کنید!

نگهداری دلار در خانه غیر قانونی است و  از تاریخ ۲۰ فروردین ماه به مدت سه ماه زمان دارید ثبت کنید.

اگر دلارهای خود را تا تاریخ ۲۰ تیرماه ثبت نکنید، به‌ عنوان کالای قاچاق ضبط شده و شما به عنوان قاچاقچی ارز شناخته میشوید!

دلارهای خود را اعلام کنید

با اجرای ویرایش جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز نگهداری ارز بدون ثبت و اعلام آن در منزل هم غیر قانونی است زیرا این قانون می‌گوید: «ثبت‌نشدن معاملات ارزی در سامانه ارزی یا ثبت ناقص یا خلاف واقع اطلاعات مربوط به معاملات در سامانه توسط صرافی یا بانک دارای مجوز از بانک مرکزی و همچنین ارائه‌ندادن صورتحساب خرید معتبر با ارائه صورتحساب خرید خلاف واقع یا دارای اطلاعات ناقص به مشتری توسط صرافی، بانک هم قاچاق محسوب می‌شود

براساس مقررات بانک مرکزی، ورود ارز به کشور تا سقف ۱۰ هزار یورو و معادل ارزی آن نیاز به اظهار ندارد و مجاز به واردات است. بیش از این مقدار با اظهار در گمرک مجاز به وارد است. هنگام خروج ارز در رابطه با خروج های هوایی حداکثر تا ۵ هزار یورو بدون اظهار حین ورود می توانند خارج کنند. زمینی تا ۲ هزار یورو و معادل آن به ارزهای دیگر قانونی است. این ارزها تا ۶ ماه از تاریخ اظهارات گمرکی قانونی هستند. بعد از آن موظف به فروش این ارز در واحد های بانکی یا صرافی می شوند.براساس قانون حمل و نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو و معادل ارزی آن اگر فاقد صورتحساب خرید معتبر باشد و فاقد مجوز ورود به کشور باشد مصداق قاچاق ارز است و بایستی ظرف ۳ ماه اطلاعات خود را در سامانه ای ثبت کنند.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29063

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر