چه کسانی باید در سامانه املاک ثبت‌نام کنند؟

تمام معاملات مسکن باید در سامانه املاک، ثبت و دارای کد رهگیری شوند.

چه کسانی باید در سامانه املاک ثبت‌نام کنند؟

زجاجی رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند گفت: کلیه معاملات مسکن اعم از خرید، فروش و اجاره در مورد تمام ملک‌های تجاری، منزل مسکونی، آپارتمانی، ویلایی، باغی و انواع دیگر آن که در دفاتر مشاور املاک انجام می‌شود باید در سامانه املاک ثبت و کد رهگیری برای آن صادر شود.

او گفت: مسئولیت معاملاتی که به صورت دستی یا دفترخانه‌ای ثبت می‌شود با خود افراد است و این افراد باید خودشان برای ثبت آن در سامانه املاک اقدام نمایند.

اربابی گفت: تمام مشخصات یک ملک شامل مشخصات خریدار، فروشنده، متراژ، قیمت ملک، مبلغ اجاره و رهن، آدرس و دیگر اطلاعات ملک در این سامانه ثبت می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند گفت: هدف از تشکیل این سامانه و ایجاد کد رهگیری برای هر معامله این بود که اطلاعات معاملات در یک سامانه جامع ثبت شود و از کلاهبرداری‌هایی مانند فروش یک ملک به دو نفر جلوگیری شود.

او گفت: در شهرستان، مشاورین الاک به دو طرف که معامله نسبت به ثبت اطلاعات معامله در سامانه اطلاع رسانی می‌کنند و البته ثبت یا ثبت نکردن اطلاعات ملک در سامانه املاک و دریافت کد رهگیری بسته به تصمیم خود فرد است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28272

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر