اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به پیگیری قضایی رسید

واکنش دولت به نظر هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری‌بگیران این سازمان را نسبت به ادامه پیگیری قضایی از طریق دیوان عدالت اداری مجاب کرد.

اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به پیگیری قضایی رسید

واکنش روز گذشته دولت به نظر هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری‌بگیران این سازمان را نسبت به ادامه پیگیری قضایی از طریق دیوان عدالت اداری مجاب کرد.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در واکنش به این موضوع  گفت: اگر بحث ایراد شکلی است، خب منتظر می‌مانیم تا ترتیبات قانونی از طریق رئیس مجلس طی شود و موضوع ابطال به صورت رسمی و قانونی به دولت ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اما اگر موضوع بهانه‌گیری صرف است، خب از مدتی قبل بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت انفرادی مشغول ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری هستند. بنابراین می‌شود منتظر اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق دستگاه قضایی شد.

در همین زمینه بخوانید :

همچنین علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در پاسخ به این اطلاعیه دولت گفت: این حرف‌ها اصل مساله را تغییر نمی‌دهد. دولت در افزایش مستمری‌ها قانونی عمل نکرده و این موضوع مثل روز روشن است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران افزود: مطلع هستیم که نظر هیات تطبیق از طریق رئیس مجلس به دولت فرستاده شده است. بنابراین ایراد شورای اطلاع رسانی دولت وارد نیست. طبق قانون از لحظه ارسال رسمی یک بازه زمانی نهایتا ۱۰ روزه هست تا دولت مصوبه خود را اصلاح کند. اگر این اتفاق نیفتاد، مجلس در مقام قانونگذار اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: توقع ما چیزی فراتر از قانون نیست. هیات دولت هرچه زودتر اشتباه خود را بپذیرد و برای جبران آن اقدام کند بهتر است. در غیر این صورت، بازنشستگان از طریق قانونی پیگیر موضوع می‌شوند.

وی یادآور شد: این اولین باری نیست که بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق هیات تطبیق مقررات مجلس، جلوی مصوبات نادرست دولت را می‌گیرند. پیش از این در رابطه با حذف دفترچه بیمه، هزینه‌ اضافی به بیماران بابت نسخه‌خوانی تحمیل شده بود. اما ما از همین طریق جلوی مصوبه دولت را گرفتیم.

دهقان‌کیا یادآور شد: در مورد دیگر، بحث اعتبار ۸۹ هزار میلیارد تومانی بود که طبق قانون بودجه، دولت باید در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌داد. مسئولان وقت به طور سلیقه‌ای در اجرای قانون همکاری لازم را نمی‌کردند و در نتیجه بازهم با مداخله هیات تطبیق مقررات مجلس، این موضوع فیصله یافت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27248

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • پااهو

        وزرات کاروبرنامه بودجه جلوی افزایش .بازنشستگان راگرفته.

      • بازتشسته

        با سلام ریس مجلس وریس جمهور کار امروز را به فردا نیندازید کشور در ارامش قبل از طوفان هست از ما گفتن درمورد مصوبه بازنشستگان انقلابی وجهادی عمل کنید تا دیر نشده

      • رضا

        اقایانی که در رابطه با افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پافشاری می کنند حقوقشان با مزایا. بالای ۲۰ و۳۰ میلیون است واسه همین است درد آشنا نیستند وگرنه اگر مشکل حقوق داشتند مطمئنا با بازنشستگان هم دردی می کردند حتی تلاش می‌کردند مشکل بازنشستگان حل بشه اما بازنشستگان گرفتار آدمهای بسیار بی رحم قرارگرفته کسی که در تورم وحشتناک ۱۰۰درصد ی افزایش بازنشستگان را ۱۰ درصد تشخیص دادند چه دلی دارند بازنشسته که۳۰ سال بیمه بیشتر داده افزایش کم وکسیکه بیمه کمتر داده افزایش بشتر بگیره در واقع پول خود بازنشستگان را نا عادلانه تقسیم کردند حق را زیر پا گذاشتن

      • علی‌محمد

        با عنایت به محتوای ماده ۹۸ وقت آن است که امسال با توجه به آزاد سازی قیمت‌ها شورای عالی کار و هیأت امنا سازمان تامین اجتماعی کلید نشست افزایش مستمری متناسب با شرایط زندگی را برای اولین بار در سال دو نوبت را کلید بزنند زیرا مستمری بگیران به ته دره سقوط رسیده اند

      • ناشناس

        ما بازنشستگان چیزی نداریم که از دست بدهیم بلکه این شما هستید که در مسند قدرت نشسته اید فکر میکنید تا ابد همین است فکر کنم میخواهید تمام بازنشستگان ایران چه تامین اجتماعی چه ارگانهای دیگر را را افزایش ده درصدی وادار کنید دست به یک اعتراضات بزنند و وضع کشور را بهم بزنند چرا گره ای که با دست باز میشه با دندان بازکنیم دولت بی قانونی کرده باید قبول کند و عذر خواهی کند بابت این همه تعلل

      • قربانعلی باغبان

        خدا کنه جنگ بین مجلس و دولت زرگری نباشه برای سرگرم کردن بازنشستگان بیچاره

      • ناشناس

        متاسفانه آقای رییسیی تصمیم خود را جدای از ملت ومجلس
        را گرفته واین راهی است که خود انتخاب کرد پس مارا رها کردحیف شد دوست داشتیم در سایه قانون کنار هم باشیم

      • عدالت

        ده درصد افزایش برای تمام کارمندان شاغل هم باید اصلاح شود جناب میرکاظمی لطفا به فکر کارمندانی که زیر ۱۵میلیون حقوق میگیرند بیچاره فرهنگیان که زیر ۹ میلیون باشید انها چه جوری سرکار حاضر شوند وقتیکه نان خوردن ندارند دغدغه ی نان دارند با این تورم سه رقمی مگر افزایش حقوق نباید بر اساس قانون خدمات کشوری مطابق باتورم باشد
        چرا اینهمه تورم حقوق ده درصد افزایشی داشته باشند تما م کشورهای دنیا در بدترین شرایط در زمان افزایش تورم هوای کارمندان خود دارند بجز ما نمایندگان.دولتمردان ریاست محترم سه قوه حقوق کارمندان شاغل نیاز اساسی به اصلاح دارد تا از گرسنگی نمیرند وزنده بمانند

      • مرتضی عربانی

        بازنشستگان محترم قوه قضائیه بهترین راه برای رسیدن به مقصود است تعلل جایز نیست .
        این دولت خودکامگی پیشه کرده باید متنبه شود.

      ارسال نظر