حساب بانکی مشمول مالیات می‌شود؟

حساب بانکی مشمول مالیات می‌شود؟ خبرگرفتن مالیات از حساب بانکی به فاصله کوتاهی پس از انتشار تکذیب شد. اخبار یک هفته اخیر مربوط به سازمان مالیات و امور دارایی بر حساسیت مردم در قبال اموال و دارایی‌هایشان افزود.

حساب بانکی مشمول مالیات می‌شود؟

حساب بانکی مشمول مالیات می‌شود؟  خبرگرفتن مالیات از حساب بانکی به فاصله کوتاهی پس از انتشار تکذیب شد.  اخبار یک هفته اخیر مربوط به سازمان مالیات و امور دارایی بر حساسیت مردم در قبال اموال و دارایی‌هایشان افزود.

خبر دیگری که در همین ایام منتشر و بلافاصله تکذیب شد، خبر پیشنهاد وزارت اقتصادی و امور دارایی برای دریافت علی الحسابی ۱۰ درصد موجودی سپرده های بانکی به عنوان مالیات بود.

هرچند این خبر به فاصله کوتاهی تکذیب شد در تازه‌ترین تحول داوود منظور رئیس سازمان مالیاتی به مردم اینطور اطمینان داد: قانون قطعی کشور این است که سود سپرده‌های بانکی برای اشخاص حقیقی معاف از مالیات است و تا زمانی که این قانون در مجلس تغییر نکند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و سپرده‌های بانکی اشخاص حقیقی مشمول مالیات نمی‌شود.

با اینکه موضوع دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی اشخاص حقیقی به دفعات تکذیب شده است و موضوع در حد جدا سازی حساب‌ بانکی تجاری از غیر تجاری است اما به نظر می‌رسد که افکار عمومی همچنان نسبت به این مسئله حساس است.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24981

  • ناشناس

    مردم نفس هم میکشن این دولت از مردم مالیات میگیرد خدا به داد این مرم فلک زده برسه

ارسال نظر