حساب کدام کسب‌وکارهای مجازی رصد نمی‌شود؟

نائب رییس اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی گفت: تراکنش آن دسته از کسب و کارهایی که دارای مجوز قانونی از اتحادیه هستند، مشکوک تلقی نخواهد شد.

حساب کدام کسب‌وکارهای مجازی رصد نمی‌شود؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی حساب افراد مشکوک که تراکنش‌های بالاتر از حد مجاز دارند رصد و مسدود خواهند شد.

حداکثر سطح فعالیت مورد انتظار در بازه یک ساله برای افراد بازنشسته ۲ میلیارد تومان، مستمری بگیر یک میلیارد تومان، بیکار ۵۰۰ میلیون تومان و غیرفعال مالیاتی ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

با توجه به فعالیت استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهای اینترنتی و به ویژه اینستاگرامی در فضای مجازی به نظر می‌رسد مصوبه اخیر بانک مرکزی باعث اختلال در فعالیت آن‌ها شود.

فرشاد وکیل زاده نائب رییس اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: به طور کلی همه اصناف اینترنتی برای فعالیت باید از این اتحادیه مجوز‌های لازم را دریافت کنند، مگر اینکه شامل قوانین و جزو گروه‌بندی‌های شوند.

او ادامه داد: همه سایت‌هایی که در اینترنت مشغول به فعالیت خرید و فروش و یا هر فعالیت اقتصادی دیگری هستند، باید پروانه کسب بگیرند و پس از آن به فعالیت خود را آغاز کنند.

وکیل‌زاده اضافه کرد: فعالینی که با مجوزهای لازم  در فضای مجازی فعالیت اقتصادی دارند، مشکلی در تراکنش‌های بانکی خود نخواهند داشت.

او گفت: آن‌هایی که در فضای اینستاگرام یا تلگرام کسب و کار دارند، در صورتی می‌توانند از اتحادیه مجوز بگیرند که دارای یک سایت و درگاه داخلی باشند، در این صورت مجوز برای آن‌ها صادر شده و دیگر تراکنش‌های آن‌ها مشکوک تلقی نخواهد شد./ تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23437

ارسال نظر