قیمت آیفون ۱۳ به ۸۳ میلیون تومان رسید! | اتفاق عجیب در بازار موبایل

نه‌تنها هنوز امکان ثبت سفارش وجود ندارد، بلکه قیمت آیفون ۱۳ پرومکس یک ترابایت در برخی از فروشگاه‌ها تا ۸۳ میلیون تومان هم پیش رفت. اما ماجرا چیست؟

قیمت آیفون ۱۳ به ۸۳ میلیون تومان رسید! | اتفاق عجیب در بازار موبایل

روز گذشته گوشی‌های وارداتی شرکت اپل، از گروه ۲۳ کالا به گروه ۲۷ منتقل شدند. فعالان بازار موبایل ایران این اقدام را به معنای ممنوعیت واردات اپل تعبیر کردند، اما مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت در توئیتی هر گونه محدودیتی را رد و اعلام کرد: «ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه تمامی برندها آزاد است.» با وجود این بررسی بازار نشان می‌دهد امروز قیمت آیفون حتی از دیروز بیشتر شده است.

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته آیفون ۱۳ پرومکس یک ترابایت که به پرچم‌دار بازار معروف است امروز تا سقف ۸۳ میلیون تومان هم پیش رفت. این در حالی است که دیروز این مدل در محدوده ۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. جالب آنکه پیش از شوک خبری دیروز، این محصول در مرز ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شد. برخی از فعالان بازار این روند را شبیه به نوسان‌گیری در بازار می‌دانند.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود طی دو روز گذشته برخی فروشندگان توانسته‌اند قیمت آیفون را تا بیش از دو برابر افزایش دهند./ اصلاحات نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22490

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر