روایت یک نماینده از میزان یارانه‌یِ حذف ارز ۴۲۰۰

با حذف ارز 4200 برای برخی کالاها یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود

روایت یک نماینده از میزان یارانه‌یِ حذف ارز ۴۲۰۰

 ‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توئیتی اظهار کرد که با حذف ارز ۴۲۰۰ برای برخی کالاها یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.محسن زنگنه در این باره نوشت: در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از ۸ به ۱۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: این یعنی دولت اختیار دارد ارز ۴۲۰۰ را برای همه ۷ قلم کالا یا بخشی از آن تا آخر سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها منابع حاصل بصورت یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

 

گفتنی است که پیش از این برخی خبرگزاری ها خبر دادند که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز 19 آبان 1400 در نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای معیشت اقشار آسیب‌پذیر را که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه 5 آبان 1400 هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است، را برای انجام تشریفات قانونی ارائه کرد.

دولت در نامه‌ای به امضای رئیس جمهور خطاب به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، برای برنامه حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشت اقشار ، لایحه 27 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه کرد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2237

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر