سریال گرانی‌ها ادامه دارد| افزایش قیمت مواد شوینده قطعی شد

بختیار علم‌بیگی با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت محصولات شوینده از سوی سازمان حمایت صادر شده است، گفت: براساس این مجوز از امروز همه تولید‌کنندگان قیمت‌های جدید را بر روی محصولات تولیدی درج می‌کنند و از این به بعد محصولات با قیمت‌های جدید روانه بازار می‌شود.

سریال گرانی‌ها ادامه دارد| افزایش قیمت مواد شوینده قطعی شد

 مجوز افزایش قیمت محصولات شوینده از سوی سازمان حمایت صادر شده است.براساس این مجوز از امروز همه تولید‌کنندگان قیمت‌های جدید را بر روی محصولات تولیدی درج می‌کنند و از این به بعد محصولات با قیمت‌های جدید روانه بازار می‌شود.

به گزارش عرشه‌آنلاین رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشور گفت: پیرو درخواست تولید‌کنندگان مواد شوینده از سازمان‌ حمایت برای افزایش قیمت محصولات شوینده، این سازمان با افزایش قیمت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی موافقت کرد.

بختیار علم‌بیگی با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت محصولات شوینده از سوی سازمان حمایت صادر شده است، اظهار داشت: براساس این مجوز از امروز همه تولید‌کنندگان قیمت‌های جدید را بر روی محصولات تولیدی درج می‌کنند و از این به بعد محصولات با قیمت‌های جدید روانه بازار می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشور، افزود: براساس مجوز سازمان حمایت تولیدکنندگان مواد شوینده مجاز شدند تا قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی را به میزان ۲۵ درصد افزایش دهند و همچنین این تولید‌کنندگان مجاز شدند تا قیمت سایر شوینده‌ها آرایشی و بهداشتی مانند صابون و خمیردندان را ۴۰ درصد افزایش دهند.  

وی بیان داشت: تولیدکنندگان مواد شوینده از خرداد سال گذشته تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولاتشان اعمال نکرده بودند در حالی که قیمت مواد اولیه این بخش از تولید افزایش یافته بود.

علم‌بیگی با بیان اینکه در اواخر سال گذشته رایزنی‌ها‌ با سازمان حمایت در جهت پایین آوردن قیمت‌ها صورت گرفت، افزود: یکی از واحدهای تولید کننده مواد اولیه ۱۰ درصد قیمت یکی از مواد اولیه را کاهش داد و این موضوع تا حدودی به تولید کنندگان کمک کرد تا از افزایش قیمت ها در آن مقطع جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان مواد شوینده در چهار ماه گذشته درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را به سازمان حمایت اعلام کرده‌اند، گفت: شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده درخواست افزایش قیمت بین ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی را برای محصولات تولیدی شان داشتند.

علم بیگی با اشاره به اینکه اسناد و مدارک لازم در مورد افزایش هزینه ها به سازمان حمایت ارائه شده است، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده در هیات مدیره انجمن برای به تعادل رساندن قیمت ها و جلوگیری از وارد شدن شوک به بازار، به عدد ۵۰ درصد برای افزایش قیمت محصولات شوینده رسید.

وی با اشاره به افزایش هزینه های تولید اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده بورسی هستند و خوشبختانه در بازار بورس کاملا مشهود است که این شرکت ها به علت جلوگیری از افزایش قیمت ها به زیان افتاده اند. 

وی همچنین به افزایش دستمزد و افزایش هزینه بیمه در قیمت تمام شده محصولات اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش حقوق کارگران و هزینه بیمه در سال جاری ۶۲ درصد بر قیمت تمام شده اثر گذار بوده است. همچنین افزایش کرایه‌های حمل کالاهای داخلی و خارجی بر قیمت تمام شده تولیدات اثرگذار است. 

علم بیگی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده بالاخره سازمان حمایت با افزایش قیمت تولیدات مواد شوینده موافقت کرد و همانطور که اشاره شد مجوز افزایش ۲۵ و ۴۰ درصدی انواع محصولات شوینده و آرایشی از سوی این سازمان صادر شده است. 

افزایش قیمت برخی از محصولات شوینده در بازار در حالی است که رئیس انجمن صنایع شوینده می‌گوید مجوز افزایش قیمت از امروز به تولید‌کنندگان داده شده است بنابراین اجناسی که قبلا روانه بازار شده‌اند باید به قیمت‌های قبلی عرضه شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22033

ارسال نظر