یارانه 300 هزار تومانی به حساب همه مشمولان قبلی واریز می‌شود | یارانه جاماندگان قابل برداشت نیست + جزییات

با دستور رئیس جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهک بندی فعلی هستند واریز می شود

یارانه 300 هزار تومانی به حساب همه مشمولان قبلی واریز می‌شود | یارانه جاماندگان قابل برداشت نیست + جزییات

با دستور رئیس جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهک بندی فعلی هستند واریز می شود

دستور رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود وزارت رفاه ظرف یک ماه درخواستها را بررسی و اعلام نظر نماید

رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

رئیس جمهور در این جلسه گفت: اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است لذا مبلغ کمک معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز شود تا به محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آنها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک معیشتی را دریافت نمایند.

وزیر اقتصاد گفت: امروز رئیس جمهوری دستور داد که به تمام افرادی که تا ماه پیش یارانه بگیر بودند، در صورتی که متقاضی باشند، برای ماه اول یارانه پرداخت شود.

سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت گزارشی از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وضعیت رسیدگی به مشمولین طرح یارانه نقدی و اعتراضات و تقاضاهای جدید مطرح شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بعد از استماع گزارش، رئیس جمهوری دستور داد که به تمام افرادی که تا ماه پیش یارانه بگیر بودند، در صورتی که متقاضی باشند، برای ماه اول یارانه پرداخت شود.

وی ادامه داد: وزارت رفاه نیز باید ظرف یک ماه به تقاضاها رسیدگی کند و اگر تقاضا درست باشد، مبلغ یارانه آزاد خواهد شد و قابل استفاده خواهد بود.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: اگر مستنداتی مبنی بر اینکه جز دهک دهم بودند، وصول شود، گزارشات مربوطه ارسال خواهد شد تا مردم در جریان نحوه ارزیابی وزارت رفاه قرار گیرد.

 

 یارانه جاماندگان قابل برداشت نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فهرست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می کردند اما به خاطر قرار گرفتن در دهک دهم یارانه آنها حذف شده و درخواست بررسی داده بودند، در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت تا کمک معیشت برای آنها واریز شود.

 « حجت الله عبدالملکی» یکشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی افزود: پیرو دستور رئیس جمهور، آمار و کدملی همه افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می کردند اما به خاطر قرار گرفتن در دهک دهم یارانه آنها حذف شده بود و درخواست بررسی داده بودند،لیست آنها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار گرفت تا کمک معیشت واریز شود.

وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها کمک معیشت خانوارهایی که اعتراض داشته اند را واریز می کند اما این مبلغ مسدود خواهد بود تا بررسی نهایی وضعیت نهایی دهک بندی صورت گیرد.

عبدالملکی افزود: تا زمانی استحقاق این افراد تایید شود مبلغ مسدود می ماند و در صورت قرار گرفتن در دهک اول تا نهم این مبلغ آزاد و قابل برداشت می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتراض دهک بندی ها در حال بررسی است، گفت: بانک های اطلاعاتی  متعددی داریم که باید وضعیت اقتصادی مجدد بررسی شود در این زمینه فرصتی نیاز بود که رئیس جمهور ظرف یک ماه از ما خواستند تا موارد رسیدگی شود.

وی بیان داشت: در همین راستا تعامل با کسانی که اعتراض به دهک بندی یارانه ای داشتند صورت می گیرد و پیامک برای سرپرست خانوار ارسال می شود تا مجدد به سایت مراجعه و صورت شناسنامه اقتصادی را مشاهده کنند، و اگر نیاز به اعتراض بود، ثبت کنند در نهایت جمع بندی می شود که جزو دهک بندی هستند.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: افرادی که به دهک بندی ها اعتراض دارند، از طریق تماس با شماره های ۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اقدام یا با مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20872

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر