بنزین در کشور نیست؟ علت صف‌های دریافت بنزین چیست؟

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت عامل صف‌های موجود در جایگاه‌های سوخت است و این موضوع ارتباطی به کمبود بنزین ندارد.

بنزین در کشور نیست؟ علت صف‌های دریافت بنزین چیست؟

علت صف‌های موجود برای دریافت بنزین چیست؟

مشاهدات میدانی از جایگاه‌های سوخت نشان می‌دهد، مردم از صف‌های طولانی برای دریافت بنزین به ویژه در ساعات پایانی روز، ناراضی هستند. آن‌ها از صف‌های ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای صحبت می‌کنند و می‌گویند، کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت بسیاری از مواقع خراب هستند که منجر به غیرفعال شدن برخی سکو‌های موجود در جایگاه‌های سوخت و برخی مشکلات دیگر مانند سوختن کارت‌های هوشمند سوخت می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین مهدی قائم پناه مدیر یک جایگاه سوخت در غرب تهران به صداو سیما می‌گوید که در این جایگاه، از ۴۴ نازل موجود، ۱۷ نازل خرابی هستند و علت خرابی آن ها، مربوط به سامانه هوشمند سوخت می‌شود. در برخی از روزها، حتی بیشتر از نصف جایگاه ها، مشکل خرابی دارد.

وی ادامه داد: حتی گاهی قطعات را تعویض می‌کنند، اما پس از دو تا سه روز، دوباره خراب می‌شوند و علت آن، خرابی قطعات مربوط به سامانه هوشمند سوخت است. تعویض این کارتخوان‌ها و قطعات نیز، بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است. قائم پناه تاکید کرد: معمولا در این جایگاه غرب تهران، صف زیادی دیده می‌شود، زیرا یک جایگاه پرفروش است، اما زمانی که تمامی نازل‌ها سالم بودند، چنین صف‌هایی دیده نمی‌شد. به هیچ وجه تاکنون کمبود بنزین نداشته ایم و از زمانی که نازل‌ها خراب شدند، مردم مجبور به ماندن در صف هستند.

 بهمن فضلی مدیر یک جایگاه دیگر در مرکز تهران نیز گفت: از ۲۶ نازل موجود در این جایگاه، ۱۰ نازل خراب هستند و از خدمات دهی، خارج شده اند که این موضوع، منجر به شلوغی جایگاه و ایجاد هرج و مرج می‌شود.

وی اظهار کرد: گاهی کارگر جایگاه که خرابی را به رانندگان اعلام می‌کند، منجر به ایجاد درگیری می‌شود که این موضوعات را از طریق سندیکای جایگاه داران به مدیران سامانه هوشمند اطلاع داده ایم، اما هربار که قطعات را تعویض می‌کنند، سریع خراب می‌شود.

۴۰ درصد کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت خراب هستند

طبق اعلام صنف جایگاه داران، از حدود ۴۵ هزار نازل بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور، به طور میانگین، ۴۰ درصد آن‌ها در ایام مختلف سال، به علت خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت غیرفعال هستند که منجر شده علی رغم تامین به موقع بنزین، مشکلاتی مانند صف‌های طولانی برای رانندگان و جایگاه داران ایجاد شود.

 رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: سامانه هوشمند سوخت به طور ویژه در بخش تجهیزات نصب شده در جایگاه‌های سوخت، شرایط خوبی ندارد و با خرابی‌های زیادی در جایگاه‌ها مواجه هستیم که منجر به افزایش صف‌های انتظار مردم در جایگاه‌ها برای سوختگیری شده است.

وی افزود: در این زمینه خبر‌های مختلفی در کل کشور منتشر می‌شود و تهران نسبت به شهر‌های دیگر، وضعیت بهتری دارد. در برخی شهرها، شاید ماه‌ها برای پشتیبانی و تعویض و تعمیرات زمان می‌برد و مردم آن مناطق، از این وضعیت ناراضی هستند.

آقای نواز ادامه داد: در چند سال اخیر، متاسفانه عمل مثبتی در این حوزه انجام نشده و صرفا خبر‌هایی داشتیم که نقش مسکن را ایفا می‌کرد، ولی به صورت عملیاتی، اقدام خاصی انجام نشده است.

وی اظهار کرد: مجموعه صنفی جایگاه داران سوخت، راهکار‌های مشخصی را پیشنهاد داده و برای بهبود این وضعیت، اعلام آمادگی کرده ایم، اما دقیقا مشخص نیست که ادامه این وضع، به نفع چه کسانی است؟ جایگاه‌های سوخت و مردم، از این روند آسیب می‌بینند و درخواست ما این است که دستگاه‌های نظارتی، به ترک فعال‌ها و قصور‌ها از چندسال اخیر تاکنون، رسیدگی کنند.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور، درباره راهکار‌های ارائه شده توسط این صنف برای رفع مشکل خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت نیز، توضیح داد: معمولا بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی، در حوزه‌های تامین مالی و تکنولوژی، توانایی بیشتری دارد. صنف ما برآورد‌هایی انجام داده و با سرمایه گذاران وارد مذاکره شده است، اما متاسفانه همیشه با در‌های بسته رو به رو می‌شویم.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت عامل صف‌های موجود در جایگاه‌های سوخت است و این موضوع ارتباطی به کمبود بنزین ندارد.

وی اظهار کرد: مجموعه صنفی جایگاه داران سوخت، راهکارهای مشخصی را پیشنهاد داده و برای بهبود این وضعیت، اعلام آمادگی کرده ایم، اما دقیقا مشخص نیست که ادامه این وضع، به نفع چه کسانی است؟ جایگاه‌های سوخت و مردم، از این روند آسیب می‌بینند و درخواست ما این است که دستگاه‌های نظارتی، به ترک فعال‌ها و قصورها از چندسال اخیر تاکنون، رسیدگی کنند.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19819

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر