دلار ، سکه را از قیمت انداخت

امروز یکشنبه روند کاهشی قیمت طلا و سکه متوقف شد و بازار طلا و سکه امروز روند افزایشی داشت. اما محدوده افزایش یا کاهش قیمت‌ها چیست و آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار است؟

دلار ، سکه را از قیمت انداخت

زیر پای قیمت سکه در تهران خالی شد و فلز گرانبهای داخلی بعد از چند روز نوسان در یک محدوده خاص، به سمت پله‌های پایین حرکت کرد.

فعالان اقتصادی باور دارند که کاهش قیمت دلار برای سکه‌بازان خبر خوبی نبود و فلز زرد را در سراشیبی قرار داد.

امروز یکشنبه روند کاهشی قیمت طلا و سکه متوقف شد و بازار طلا و سکه امروز روند افزایشی داشت. اما محدوده افزایش یا کاهش قیمت‌ها چیست و آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار است؟

بیشتر بخوانید

قیمت سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روند دیروز، افزایشی است.

قیمت سکه بهار آزادی اما روند کاهشی داشت و کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد و به ۲۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد که نسبت به دیروز کمی افزایش داشت. قیمت ربع سکه هم ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بود.

قیمت هر گرم طلا هم دو میلیون و ۵۷۲ هزار تومان شد. این در حالی است که طلا مدت‌هاست کانال دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را حفظ کرده بود. اما فعلا این کانال را از دست داده است.

علت افزایش محدود قیمت طلا و سکه، افزایش اندک قیمت دلار در بازار است. قیمت دلار امروز در محدوده ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان بود و روند کاهشی قیمت دلار هرات هم بالاخره متوقف شد و این دلار فعلا روند افزایشی دارد.

معامله‌گران بازار معتقدند که در شرایط کنونی محدوده حمایتی قیمت سکه ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. اگر قیمت تمام سکه در این محدوده بماند، احتمال افزایش مجدد قیمت سکه وجود دارد اما اگر سکه این قیمت را از دست بدهد، احتمال ریزش آن وجود دارد.

کارشناسان معتقدند که فعلا دلار در فاز استراحت است. به گفته معامله‌گران بازار ارز، اگر دلار بتواند قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند، زمینه صعود دلار فراهم می‌شود اما اگر این محدوده حمایتی از دست برود، قیمت دلار کاهشی می‌شود و حتی ممکن است به کانال ۵۰ هزار تومان هم نزدیک شود.

از طرف دیگر بخشی از سرمایه‌های خرد بازار فعلا جذب بازار خودرو شده و مردم به جای ورود به بازار طلا و ارز، از سامانه یکپارچه خودرو خریده‌اند و همین مساله سبب شده که فعلا هیجان و تقاضا برای ورود به بازار طلا و ارز کم شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18944

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر