تجمع کاربران کریپتولند | سرگردانی هزاران کاربر صرافی کریپتولند در دادسرا

کریپتولندی‌ها به تعلل در اجرای دستور قضایی دادستان تهران اعتراض کردند

تجمع کاربران کریپتولند | سرگردانی هزاران کاربر صرافی کریپتولند در دادسرا

 

 امروز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰، تعدادی از کاربران کرپیتولند که ماه هاست در انتظار دریافت سرمایه خود پس از بسته شدن سایت هستند، با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد‌هایی در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران تجمع کردند.

سرگردانی هزاران کاربر صرافی کریپتولند در دادسرا

۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مدیرعامل صرافی رمزارز کریپتولند به اتهام کلاهبرداری دستگیر و سایت این صرافی بسته شد. در پی بسته شدن سایت، سرمایه ۷۰ هزار کاربر این سایت به حالت تعلیق درآمد.

تجمع کاربران کریپتولند مقابل دادگاه انقلاب

بار‌ها سایت این صرافی برای ثبت نام کاربران باز شد، ولی برخی به دلیل مشکلات سایت موفق به ثبت نام نشدند. علاوه بر این گروه، تعدادی نیز ثبت نام کرده اند، اما موفق به دریافت کد پیگیری نشده اند. گروه سوم نیز در مسیر حسابرسی گیر کرده اند. گویی بعد از ماه‌ها دستگاه قضایی کشور هنوز که هنوز است، تصمیم قطعی برای بازگرداندن پول مردم ندارد.

سینا استوی به دفتر صرافی کریپتولند برمی گردد؟

پیگیری‌های اقتصاد ۲۴ نشان می‌دهد تازه‌ترین سناریوی موجود برای بازگرداندن پول کاربران کریپتولند ازسوی دستگا قضا، بازگشت سینا استوی، مدیرعامل کریپتولند به دفتر این صرافی و انتقال پول و رمزارز به حساب کاربران است.

 

بیشتر بخوانید: دستور قضایی دادستان تهران برای پیگیری پرونده مالباختگان کریپتولند

البته این تصمیم هنوز مراحل نهایی را طی نکرده و باید شرایط آن ازجمله انتقال تحت الحفظ سینا استوی به دفتر صرافی به طور ویژه انجام شود.

مانع اجرای دستور قضایی دادستان تهران برای پرونده کریپتولند کیست؟

یک هفته از دستور قضایی علی القاصی مهر، دادستان تهران برای پیگیری پرونده کاربران کرپیتولند می‌گذرد، اما پس از ۷ روز هم خبری از اجرای این حکم نیست.

تجمع کاربران کریپتولند مقابل دادگاه انقلاب/ اعتراض کریپتولندی‌ها به تعلل در اجرای دستور قضایی دادستان تهران بالا گرفت

برخی کاربران کرپیتولند در گفتگو با اقتصاد ۲۴ خواستار اطلاع رسانی دستگاه قضا و شفاف سازی روند اجرای این پرونده شده اند. این کاربران می‌گویند تجمعات آن‌ها تا بازگشت رمزارز‌ها و دارایی شان ادامه دارد.

تجمع کاربران کریپتولند مقابل دادگاه انقلاب

تجمع کاربران کریپتولند مقابل دادگاه انقلاب

ماجرای کریپتولند چیست؟

رشد قیمت رمزارزها در دو سال اخیر موجب شد تا بسیاری از نگاه ها جهت سرمایه گذاری به این بازار جلب شود. این مسئله با سقوط بازار سرمایه از مرداد ماه سال گذشته شدت بیشتری گرفت و سرمایه های بیشتری به بازار رمزارزها وارد شد. در این بین آن قدر شدت هجوم به سمت بازار رمزارزها زیاد بود و این ماجرا سریع اتفاق افتاد که هیچ قانون درستی برای هدایت آن به سمت مسیر صحیح شکل نگرفت و به یکباره چشم ها باز شد و مشکلات این مسیر مشخص شد. صرافی هایی که پول های مردم را به شکل غیرقانونی جمع آوری کرده بودند و هر آن امکان تکرار اتفاق موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز وجود داشت.

یکی از این صرافی ها، صرافی کریپتولند بود که گویا تخلفات گسترده ای را در این زمینه انجام داد و در اردیبهشت ماه سال جاری ماجرای این صرافی به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد.

ماجرای این صرافی از 27 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد. جایی که خبر بازداشت سینا استوری مدیرعامل صرافی کریپتولند رسانه ای شد. بعد از انتشار این خبر موجی از نگرانی در دل سرمایه گذاران در این صرافی ایجاد شد.

در روز 28 اردیبهشت ماه سال جاری عباس آشتیانی رئیس وقت کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه ای طی مصاحبه ای گفت: مردم نگران دارایی‌های دیجیتال خود نباشند. وی افزود: طبق شنیده‌ها و مذاکرات انجام شده دارایی دیجیتال مردم بعد از بررسی سوابق تراکنش‌ها و صحت تراکنش‌های سکوی کریپتولند به آن‌ها باز خواهد گشت.

سپس در ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به دستگیری مدیران مختلف صرافی " کریپتولند " به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور ؛ مالباختگان این صرافی می توانند مدارک و ادعای خود را در خصوص میزان سرمایه از دست رفته، به سایت گرداب ارائه کنند.

۹ خرداد ماه سال جاری، یک منبع آگاه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در مورد سایت کریپتولند گفت: کاربران صرافی کریپتولند نگران نباشند. بازپرس پرونده اظهار کرده اند که ظرف ده روز سایت باز و از طریق پیامک به کاربران اطلاع رسانی می‌شود.

ده روز پس از این وعده اما سایت باز نشد و در 23 خرداد ماه کریپتولندی ها برای رسیدن به سرمایه خود مقابل دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تجمع کردند.

بازپرس پرونده در آخرین تجمع کاربران صرافی کرپیتولند که روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه انجام شد، وعده داد که تا آخر خرداد ماه پرداخت‌ رمزارز و دارایی کاربران آغاز خواهد شد.

آقای نریمانی ادامه داد: هرچند به طور قانونی می‌بایست پرونده، رسیدگی و سپس پرداخت‌ها آغاز می‌شد؛ اما بازگشت پول مردم خارج از این روند پرداخت خواهد شد. بنابراین مردم نگران نباشند.

آقای نریمانی گفت: این صرافی بالغ بر ۱۵۰ هزار کاربر دارد و بیش از ۴۰ هزار نفر در سایت گرداب تاکنون ثبت‌نام کرده اند.

سایت جدید کریپتولند

در اول تیرماه سال جاری بود که اعلام شد سرمایه گذاران در سایت کریپتولند باید به سایت این صرافی به آدرس  cryptoland.com مراجعه و در آن ثبت کنند تا در روند بازرسی قرار گیرند.

منبع: اقتصاد 24

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1848

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • رحیم حسینی

        من احراز هویت مجدد کردم و داراییم تایید شده و جالب اینجاست که حتی آدرس کیف پول هم خواستند ولی با گذشت بیش از 2ماه از این موضوع هنوز پول به کیف پولم واریز نشده

      ارسال نظر