وحشت در بازار رمز ارزها

بر اساس اندیکاتور ترس و طمع پلتفرم Alternative.me، بازار دارایی های دیجیتال وارد حالت ترس شدید شده است.

وحشت در بازار رمز ارزها

دلیل اصلی تغییر شدید در مقدار این اندیکاتور ناشی از آخرین افت بیت کوین به زیر ۴۰۰۰۰ دلار است که در بحبوحه افزایش بازار رمزارزها که در ماه مارس (اسفند-فروردین) شاهد بودیم، غیرممکن تلقی می شد.

از آنجایی که بیت کوین بخش زیادی از ارزش خود را از دست داد، معامله گران کوتاه مدت شروع به فروش داراریی های خود کردند که فشار فروش بیشتری را بر طلای دیجیتال ایجاد کرد و باعث وحشت در جامعه رمزارزها شده است. از آنجایی که این شاخص شامل داده های احساسات اجتماعی می باشد، بر ارزش نشان داده شده توسط آن تأثیر زیادی گذاشته است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط IntoTheBlock، سرمایه‌گذاران بلندمدت آرامش خود را حفظ کرده‌اند و با افزایش دارایی‌هایشان برای ۲ میلیون بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، از این ریزش های نهایت استفاده را می برند. از سوی دیگر، معامله گران و دارندگان کوتاه مدت فعالانه در حال خروج از بازار هستند و در انتظار کاهش بیشتر در میان مدت هستند.

شاخص Alternative.me شامل داده هایی مانند نوسانات و حرکت بازار است که به آن اجازه می دهد هم داده های اجتماعی و هم داده های فنی را منعکس کند. طبق صفحه رسمی این اندیکاتور، نوسانات فعلی بیت کوین را اندازه گیری می کند و آن را با مقادیر متوسط ۱ الی ۳ ماه گذشته مقایسه می کند. افزایش نوسانات باعث ایجاد ترس در بازار می شود.

علاوه بر نوسانات متوسط، توسعه دهندگان، حجم معاملات و حرکت بازار را اندازه گیری می کنند. با افزایش حجم خرید در بازارهای پرطرفدار، و بالعکس، هر زمان که بیت کوین در حال سقوط باشد، اندیکاتور به سمت طمع حرکت می کند.

در زمان انتشار، بیت کوین پس از جهش از ۳۹۱۸۷ دلار در عرض چند ساعت، با ۴۰,۳۳۶ دلار معامله می شود که نشان می‌دهد سفارشات خرید زیادی در محدوده ۳۹,۰۰۰ دلار متمرکز شده است./ آکادمی هولاکویی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16338

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر