شوک توقف مذاکرات احیای برجام به بازار/ پیش‌بینی معامله‌گران از قیمت دلار و سکه

ازار ارز و طلا امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ شاهد صعود قیمت دلار، سکه و درهم بود.

شوک توقف مذاکرات احیای برجام به بازار/ پیش‌بینی معامله‌گران از قیمت دلار و سکه

اقتصادنیوز نوشت: بازار ارز و طلا امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ شاهد صعود قیمت دلار، سکه و درهم بود.

قیمت دلار عصر امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در مقایسه با روز دوشنبه ۴۰۰ تومان بالا رفت و به قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. معامله گران معتقدند در صورتی که نرخ دلار در این محدوده تثبیت شود  احتمال رسیدن آن به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم وجود دارد.  

دلار در بازار متشکل ارزی هم افت اندکی را ثبت کرد و بر روی ۲۵ هزار و ۱۵۸ تومان ایستاد که در مقایسه با روز گذشته ۲۳ تومان پایین رفته بود.  

تداوم رشد نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار ارز دیروز ۱۲۰ تومان رشد کرد و در بازار امروز با ۱۰۰ تومان رشد بر روی ۷ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۷۳۱ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود.  

سیگنال صعودی قیمت دلار سکه و طلا 

قیمت اونس طلا امروز نزولی بود. این فلز گران بهای جهانی امروز با ۱۹۲۷ دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته تقریبا ۵ دلار پایین رفته بود.

در بازار داخلی ایران عصر امروز قیمت سکه و قیمت طلا  با سیگنال صعودی قیمت دلار پرواز کرد.  قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان بود که در مقایسه با روز گذشته ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.  روند صعودی قیمت سکه امروز هم ادامه داشت. سکه دیروز با ۱۱۰ هزار تومان افزایش از سطح حساس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد. قیمت سکه امروز به سرعت خود افزود  بر روی ۱۲ میلیون و۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت.   با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و ۱.۲۱ درصد بود.   

شوک برجام به بازار ارز 

مذاکرات وین همچنان در حال توقف است و سیگنال های ضد و نقیض معامله گران بازار ارز تهران را سردرگم کرده است.  

از طرفی هم امروز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام گفت :مذاکرات بر اساس متون قبلی در حال انجام است و هیچ متن پیش‌توافقی و هیچ متن جدیدی تحت عنوان پیش‌نویس در مذاکرات تهیه و تدوین نشده است.

با این وجود برخی از معامله گران از طولانی شدن مذاکرات بدبین هستند و یکی از عواملی که زمینه ساز افزایش قیمت دلار شده است می تواند همین باشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15139

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر