سقف برداشت پول از عابربانک‌ها اعلام شد / کمبود اسکناس در خودپردازها

بانک مرکزی سقف برداشت پول از عابربانک‌ها در ایام نوروز را مشخص کرد.

سقف برداشت پول از عابربانک‌ها اعلام شد /  کمبود اسکناس در خودپردازها

بانک مرکزی سقف برداشت پول از عابربانک‌ها در ایام نوروز را مشخص کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، سه سال گذشته به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز بانک مرکزی اعلام می‌کرد که از ٢٠ اسفند تا ١٧ فروردین تمامی بانک‌ها مجاز هستند سقف برداشت پول از خودپرداز‌ها را از ٢٠٠ به ۵٠٠ هزار تومان افزایش دهند.اگرچه سه سال است که در ایام نوروز سقف برداشت پول از عابربانک‌ها افزایش پیدا می‌کرد، اما امسال این اقدام صورت نگرفت و سقف برداشت پول از عابربانک‌ها همان ۲۰۰ هزار تومان است. بانک مرکزی هم خبر داده تراکنش‌های مالی رکوردزنی‌هایی داشته است.

بیشتر بخوانید :پشت پرده ماجرای بی پولی عابر بانک ها

 در روزهای اخیر صف برداشت از عابربانک‌ها بسیار طولانی شده است و بالا نبردن سقف برداشت از عابربانک‌ها برای مردم مشکل آفرین شده است.

سقف کارت به کارت در اپلیکیشن‌ها چقدر است؟

سقف کارت به کارت در اپلیکیشن های پرداخت برای بعضی از بانک ها ۳ میلیون تومان و برای برخی دیگر ۱ میلیون تومان در یک شبانه روز است. این سقف از طریق دستگاه خودپرداز، روزانه ۳ میلیون تومان است. لازم به ذکر است که سقف انتقال وجه، توسط بانک مبدا و صرف نظر از بانک مقصد تعیین می شود و مربوط به این اپلیکیشن ها نیست.

پشت پرده ماجرای بی پولی عابر بانک ها

هر سال در تعطیلات نوروز، سقف برداشت پول نقد از عابربانک‌ها افزایش پیدا می‌کرد اما امسال هم سقف برداشت پول افزایش پیدا نکرده و هم گویا عابربانک‌ها پول نقد نداشتند. اما دلیل افزایش پیدا نکردن برداشت نقدی چیست؟

در سال‌های گذشته بانک مرکزی اعلام می‌کرد سقف برداشت پول از خودپردازها از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. اما امسال چنین مجوزی به بانک‌ها داده نشده است.اما تنها مشکل مردم در آستانه تعطیلات نوروز، زیاد نشدن سقف برداشت پول نقد نبود. بسیاری از عابربانک‌ها در دو روز پایانی سال هیچ پول نقدی نداشتند. آن هم در روزهایی که بر اساس گزارش بانک مرکزی، تراکنش‌های مالی رکورد زده است.

چرا عابر بانک‌ها پول نقد ندارند؟

کمبود و نبود پول نقد در دستگاه‌های عابربانک‌ آن هم در آستانه تعطیلی پنج روزه، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است. برخی از مردم می‌گویند به چندین عابربانک مراجعه کرده‌اند اما نتوانسته‌اند پول نقد بردارند. برخی دیگر معتقدند با توجه به افزایش پرداخت‌های اینترنتی و وجود دستگاه کارتخوان در تمام فروشگاه‌ها نیازی به افزایش سقف برداشت و وجود پول نقد در دستگاه‌های ATM نیست.اما برخی معتقدند مردم مجبور به برداشت پول نقد هستند. چون با توجه قانون مالیاتی جدید دستگاه‌های کارتخوان، بسیاری از فروشندگان از مردم پول نقد طلب می‌کنند و مردم مجبور به پرداخت نقدی هستند.اما برخی می‌گویند دلیل افزایش نیافتن سقف برداشت پول نقد از بانک‌ها، قانون مالیاتی جدیدی است که برای کارتخوان‌ها وضع شده است.

بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از خودپرداز‌های بانک‌های دولتی و خصوصی فاقد اسکناس جدید هستند. جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی نیز می‌گوید بتدریج در شهر‌ها کمبود وجه نقد در خودپرداز‌ها به حالت عادی باز می‌گردد

عذرخواهی از مشکلات خودپرداز ها 

قیطاسی، دبیر هماهنگی بانک‌های دولتی در پی مشکلات چند روز اخیر خودپردازها به دلیل نداشتن اسکناس و خالی بودن عابربانک‌ها از مردم عذرخواهی کرد و از حل این مشکل خبر داد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12992

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        روز به روز داره بهتر میشه بدبختیای بیشتر کلکهای جدید و.....

      • رضاجعفری

        دورغ می‌کن خودپردازاپول ندارن..

      • یه بنده خدا

        بانکها برای اینکه پول مردم در بانکها بماند،و روزانه سودهنگفتی نصیب بانکها شود،دردستگاههای خودپرداز پول جهت استفاده مردم نمی‌گذارند.

      • ناشناس

        پول کجا بود که سقف برداشت را افزایش بدهند اهواز که چندین عابر بانک پول نبود ضمنا" دستگاههای کارتخوان هم مشکل داشتند

      • ناشناس

        علت مشخص است .کمبود پول وخالی شدن صندوق دولت .

      • احمد

        کلاهبرداری جدید بانک برای ۵۰هزار تومن انتقال ۶۰۰ تومن کارمزد میگیرن این عین جیب بریه عابر پول نداره که انتقال باشه پولو بگیرن

      • ناشناس

        آره امسال همه واسه مخابرات کار کردن

      ارسال نظر