سقوط سکه - برگشت دلار | آخرین وضعیت روزهای حساس بازار ارز

قیمت دلار امروز با روند کاهشی در نخستین روز هفته بازگشایی شد. سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر سقوط کردند

سقوط سکه - برگشت دلار | آخرین وضعیت روزهای حساس بازار ارز

قیمت دلار امروز با روند کاهشی در نخستین روز هفته بازگشایی شد.  سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر سقوط کردند

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روز شنبه علاوه بر قطعات سنگین سکه، ربع سکه نیز یک کانال عقب‌گرد داشت و مثقال به کف کانال ۱۵ میلیونی برگشت. این رفتار بازار طلا در پی افت قیمت دلار و اونس جهانی طلا رخ داد.

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات نخستین روز هفته با کاهش بیش از هزار تومانی قیمت دلار همراه شد.امروز بازار طلا کاهش میلیونی را در سکه امامی داشت و سایر قطعات سکه‌ نیز افت‌های ۲۰۰ تا ۸۰۰ تومانی را تجربه کردند. در روز شنبه قطعات سنگین سکه به همراه ربع‌‌سکه یک کانال افت قیمت پیدا کردند. معامله‌گران، کاهش ریسک‌های سیاسی را عامل تخلیه التهاب در بازار طلا می‌دانند.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش، با کاهش همراه شده و در منطقه ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است.همچنین اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده و قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۶۲۰ تومان در حال معامله است.

قیمت دلار امروز با روند کاهشی در نخستین روز هفته بازگشایی شد. این اسکناس با افت هزار تومانی در کریدور ششم یک پله عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران ورود سیاست‌گذار به بازار را دلیل کاهش قیمت دلار می‌دانند.

قیمت دلار در معاملات نقدی اولین روز هفته با کاهش ارزش مواجه شد. این اسکناس در پله هفتم کانال دوم از کریدور ششم روز شنبه را آغاز کرد و فعلاً با ۵۰ تا ۱۰۰ تومان نوسان در همین محدوده معامله می‌شود.

اسکناس آمریکایی هفته گذشته نیز با بازدهی منفی و افت دو هزار و ۴۵۰ تومانی بسته شد. با این شروع، کاهشی‌های بازار امید دارند که قیمت دلار، کریدور ششم را از دست بدهد. در مقابل، افزایشی‌های بازار ارز معتقدند دلار در روند اصلاح قرار گرفته و این کاهش، موقتی است.

برخی معامله‌گران معتقدند برگشت قیمت دلار تا پایان هفته ادامه دارد اما این کاهش به اندازه رشد‌ قیمت نخواهد بود و به صورت پلکانی و محدود است.

درهم به کانال ۱۶ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم امروز با کاهش ۱۷۰ تومانی، کانال ۱۷ هزار تومانی را از دست داد و با رقم ۱۶ هزار و ۹۵۰ تومانی در حال معامله است. تتر با کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی همپای دلار ارزان شد و روی رقم ۶۲ هزار و ۴۵۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۷۰۰ تومانی روی رقم ۷۸ هزار و ۶۱۰ تومانی ایستاده است. یورو نیز روز شنبه با ۶۳۰ تومان کاهش، کانال ۶۸ هزار تومانی را از دست داد و با رقم ۶۷ هزار و ۳۷۰ تومان در حال معامله است.گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز افزایش پیدا کرد. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان عرضه شد.

قیمت ربع‌سکه به کانال ۱۴ میلیونی برگشت

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۸ اردیبهشت با روند کاهشی بازگشایی شد. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با افت یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان در حال معامله است. سکه‌ بهار با افت ۹۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۸ میلیونی عقب‌نشینی کرد و روی قیمت ۳۸ میلیون و ۳۰۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌سکه امروز با افت ۵۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود. قیمت ربع‌سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به کانال ۱۴ میلیونی برگشت و روی قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاده است. سکه گرمی در لحظه نگارش این گزارش ۲۰۰ هزار تومان کاهش دارد و با رقم ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله می‌‌شود.

قیمت مثقال طلا آماده برگشت به کانال ۱۴ میلیونی شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۶۷ تومان کاهش دارد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۲ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۴۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۸۳ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۳۶ هزار تومان در حال معامله است.

عقب‌نشینی طلا از مرز حساس

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان معامله شد و قیمت سکه امامی به ۴۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان رسید

 قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه هشتم اردیبهشت با افت ۳۰ هزار تومانی به‌ازای هر گرم، از مرز سه میلیون و ۵۰۰ عقب رفت و معادل سه میلیون و ۹۴۳ هزار تومان معامله شد. سکه امامی همپای طلا در مسیر کاهشی قدم برداشت و ۴۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان یعنی تقریبا ۷۰۰ هزار تومان کمتر از هفته قبل فروخته شد. دلار و یورو خدماتی، اما براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا به‌ترتیب ۱۶۰ و ۱۷۰ تومان بیشتر از هفته قبل عرضه می‌شوند.

دلار خدماتی امروز شنبه هشتم اردیبهشت طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا معادل ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.

منبع : فرارو - تجارت نیوز

قیمت دلار خدماتی درمقایسه با معاملات روز پنجشنبه هفته قبل در مرکز مبادله ارز و طلا، ۱۶۰ تومان ارتقا پیدا کرد و همزمان یورو خدماتی امروز ۱۷۰ تومان بیشتر از هفته قبل عرضه می‌شود.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز با احتساب رشد ۱۷۰ تومانی درقیاس با پنجشنبه، ۴۷ هزار و ۲۳۰ تومان خواهد بود.

یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135188

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر