دلار نرفته برگشت

معامله‌گران، بازار ارز را از فروشنده خالی عنوان می‌کنند. آنها می‌گویند نه‌تنها دلار بلکه دارندگان سایر ارزها نیز فروشنده نیستند.

دلار نرفته برگشت

 قیمت دلار امروز با افزایش ارزش بازگشایی شد در حالی که قیمت دلار فعلا قصد خروج از این کانال را ندارد و نه سیگنال‌های کاهشی و نه سیگنال‌های افزایشی هیچ کدام نتوانسته بر قیمت دلار تاثیر بگذارد.امروز در بازار خریداران دلار به صف شدند

قیمت دلار در شروع معاملات امروز با جامپ سه هزار تومانی به کریدور هفتم نزدیک شد. رخدادهای سیاسی و پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، افزایش قیمت در بازار ارز را به همراه داشته است. به این ترتیب قیمت درهم به 18 هزار و 700 تومان رسیده است

تجارت نیوز نوشت:قیمت دلار روز یکشنبه تحت تاثیر پاسخ تلافی‌جویانه سپاه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران نوسانی و با افزایش قابل توجهی بازگشایی شد. دلار که در ابتدای روز با کریدور هفتم تنها هزار تومان فاصله داشت، در ادامه معاملات مسیر صعودی را برگشت.

افزایش ریسک‌های سیاسی و اخبار نامساعدی که معامله‌گران به طور پیوسته آن را رصد می‌کردند، فضای بازار ارز را در ساعات ابتدایی روز یکشنبه ملتهب کرد؛ اما در ادامه معاملات، مبادلات به پایین‌ترین حد خود رسید و بازار از خریدار و فروشنده خالی بود. همین موضوع ریتم بازار ارز را کاهشی کرد.

بازار ارز، انتظاری شد

معامله‌گران، وضعیت فعلی بازار ارز را انتظاری توصیف می‌کنند؛ به گونه‌ای که بسیاری از فعالان بازار دست از مبادله کشیده‌اند. آنها ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند تا جریانات روزهای آینده به بازار ارز مسیر دهد.

کارشناسان اقتصادی اما معتقدند این رشد نقدینگی است که با فتیله اخبار سیاسی روشن شده و مسیر بازارهای مالی را در روند صعودی قرار داده است. به اعتقاد آنها، فاکتورهایی نظیر رشد نقدینگی، تورم و نوع تراز پرداخت‌ها مهر تاییدی بر روند صعودی قیمت دلار زده است.

بازار ارز از فروشنده خالی شد

معامله‌گران، بازار ارز را از فروشنده خالی عنوان می‌کنند. آنها می‌گویند نه‌تنها دلار بلکه دارندگان سایر ارزها نیز فروشنده نیستند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اخبار نامساعد سیاسی باعث رشد انتظارات تورمی شده است. آنها نقدینگی بالا را دلیل رشد شدید قیمت‌ها به شمار می‌آورند و می‌گویند با وجود این حجم از نقدینگی، اخبار سیاسی هم به عنوان محرکی دیگر، می‌تواند به بازارها خط دهد.

بازار ارز فردوسی با آنکه از شب گذشته وارد فاز هیجانی شده بود و قیمت تا ۷۰ هزار تومان هم رسیده بود اما هم اکنون به ۶۸ هزار تومان رسیده است اما خریداری وجود ندارد.

ضربه بزرگی که دلار ۷۰هزار تومانی به صرافی‌ها زد!

ز امروز صبح نرخ دلار که بنا به هیجانات اخبار سیاسی اوج گرفته بود، روند کاهشی به خود گرفته و هم اکنون بازار ارز فردوسی با سراشیبی قیمت مواجه شده است.

این در حالی است که بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف برخی فضاسازی‌ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش هم قرار گرفت.

هم اکنون قیمت خرید هر دلار بین ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان و قیمت فروش هم ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان است این در حالی است که خریداری وجود ندارد .

یکی از دلالان بازار ارز فردوسی اظهار داشت: دلالان از روزهای گذشته ضرر زیادی کردند زیرا دلارهای زیادی به این امید که قیمت بالاتر می رود خرید کردیم و حتی شب گذشته دلار ۷۰ هزار تومانی خرید کردیم اما از صبح امروز با ضرر زیادی مواجه شدیدم که شاید یک تا ۲ هفته جبران آن طول بکشد.

براساس این گزارش، دلار فردایی که عمدتا از سوی کانال های تلگرامی خارج از کشور اعلام نرخ می شود هم تلاش گسترده ای کردند تا بازار ارز ایران را ملتهب نشان داده و آنرا بهم بریزند اما موفق نشدند.

یکی از دلالان بازار ارز منوچهری هم به برنا گفت که ضرر زیادی از خریدهای روز گذشته دلار کردیم و به نظرم دلار ۷۰ هزار تومانی فضاسازی کاذب بود که کانال های تلگرامی دلار فردایی مسبب آن هستند.

آنچه واضح است اینکه بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی در شرایط آرام بوده و قیمت ها رو به پایین است. آنچه واضح است اینکه بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی در شرایط آرام بوده و قیمت ها رو به پایین است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133503

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر