ابهامات سود سهام عدالت /کارت سهام یک میلیون تومانی، سود 550 هزاتومانی

با توجه به اینکه برخی سهام‌داران عدالت با وجود در اختیار داشتن کارت سهام یک میلیون تومانی به پرداخت سود ۵۵۰ هزار تومانی اعتراض داشتند، باید تاکید کرد که احتمالا این دسته از افراد در سال ۱۳۹۴ نسبت به پرداخت سهام عدالت اقدام نکرده‌اند.

در سال ۱۳۹۴ سهام یک میلیون تومانی با ۵۰۰ هزار تومان تخفیف به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شد که ۵۰۰ هزار تومان مابقی آن نیز از همین سود سهام شرکت‌ها مستهلک شد. این بدین معنا بود که این افراد بدون اینکه پرداختی داشته باشند مالک یک میلیون تومان سهام به قیمت سال ۱۳۸۵ شدند.

برای دیگران نیز قرار بر این بود که ۵۰۰ هزار تومان از محل سود مستهلک شود و مابقی را پرداخت کنند که بخش عمده این افراد نسبت به پرداخت این مبلغ (۵۰۰ هزار تومان) اقدام نکردند. افرادی که این پول را در سال ۱۳۹۴ پرداخت کردند مالک سهام یک میلیونی شدند و افرادی که پرداخت نکردند مالک نصف سهام شدند و مابقی سهام به دولت بازگشت.


بیشتر بخوانید :اعلام کمترین و بیشترین سود پرداختی به سهامداران عدالت


 

گفتنی است، با توجه به این مسئله ممکن است برخی کارت سهام عدالت یک میلیون تومانی در  اختیار داشته باشند اما در حقیقت سهام ۵۰۰ هزار تومانی در سامانه برای آنها ثبت شده است. برای بررسی این موضوع می‌توان به سامانه سهام عدالت در سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کرد.


بیشتر بخوانید :چه کسانی سال آینده سهام عدالت جدید می‌گیرند؟


 

در حال حاضر ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومان و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان، ۲۴ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان رسید.

محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص ابهامات موجود پیرامون سهام عدالت گفت: بیش از ۳ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود  ۱۵ میلیون نفر مشمول این نوع از سهامداری هستند. پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.


 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12919

ارسال نظر