اعلام کمترین و بیشترین سود پرداختی به سهامداران عدالت

۴۹ میلیون ذی نفع در انتظار دریافت سود هستند

اعلام کمترین و بیشترین سود پرداختی به سهامداران عدالت

شمارش معکوس برای پرداخت سود سهام عدالت به ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت آغاز شده است.

، تازه‌ترین برآوردها نشان می‌دهد بالاترین رقم پرداختی سود به سهامداران عدالت برابر با یک میلیون و دویست هزار تومان و کمترین سود پرداختی در محدوده ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود .


بیشتر بخوانید :چه کسانی سال آینده سهام عدالت جدید می‌گیرند؟


حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیر بورس برابر با ۲۸۰۰ میلیارد تومان است، افزود: سیزده شرکت غیر بورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت های بورسی نیز برابر با ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش چند برابری را تجربه کرده است گفت: مجموعه سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان بوده است .

قربان‌زاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را ۴۹ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: به این ترتیب بیش از ششصد هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفتاعلام زمان واریز سود سهام عدالت

 وزیر امور اقتصادی و دارایی زمان واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران را یش از پایان اسفند ماه اعلام کرده است . احسان خاندوزی در این باره گفته است: با وجود تشکیل مجامع عمده شرکت‌های بورسی در ابتدای سال ۱۴۰۰، تاکنون سود دارندگان مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت پرداخت نشده است. بر همین مبنا مقرر شد با تعامل با شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت، تا اسفند ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۹۹ به دارندگان آن پرداخت شود.

دارندگان برگه‌های سهام عدالت چقدر سود می‌گیرند؟

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، مقرر شد به دارندگان سهام عدالت ۵۳۰هزار تومانی رقمی معادل ۵۵۰هزار تومان و به دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، حدود یک‌میلیون تومان سود پرداخت شود.

بررسی‌ها نشان می‎دهد مبلغ سود سهام عدالت افزایش یافته است . سود سهام عدالت در سال ۹۸ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۴۰۰ هزار تومان و سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان بود.

سود سهام عدالت در سال ۹۵ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی ۱۵۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال ۹۶ به حدود ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۹۷ به ۲۰۵ هزار تومان رسید. در سال  ۹۸ اما با رشد قابل توجهی به ۴۰۰ هزار تومان رسید.

با توجه به اینکه برخی سهام‌داران عدالت با وجود در اختیار داشتن کارت سهام یک میلیون تومانی به پرداخت سود ۵۵۰ هزار تومانی اعتراض داشتند، باید تاکید کرد که احتمالا این دسته از افراد در سال ۱۳۹۴ نسبت به پرداخت سهام عدالت اقدام نکرده‌اند.

به گزارش تسنیم، در سال 1394 سهام یک میلیون تومانی با 500 هزار تومان تخفیف به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شد که 500 هزار تومان مابقی آن نیز از همین سود سهام شرکت‌ها مستهلک شد. این بدین معنا بود که این افراد بدون اینکه پرداختی داشته باشند مالک یک میلیون تومان سهام به قیمت سال 1385 شدند.

برای دیگران نیز قرار بر این بود که 500 هزار تومان از محل سود مستهلک شود و مابقی را پرداخت کنند که بخش عمده این افراد نسبت به پرداخت این مبلغ (500 هزار تومان) اقدام نکردند. افرادی که این پول را در سال 1394 پرداخت کردند مالک سهام یک میلیونی شدند و افرادی که پرداخت نکردند مالک نصف سهام شدند و مابقی سهام به دولت بازگشت.

گفتنی است، با توجه به این مسئله ممکن است برخی کارت سهام عدالت یک میلیون تومانی در  اختیار داشته باشند اما در حقیقت سهام 500 هزار تومانی در سامانه برای آنها ثبت شده است. برای بررسی این موضوع می‌توان به سامانه سهام عدالت در سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کرد.

در حال حاضر ارزش سبد 532 هزار تومانی و یک میلیون تومان و 492 هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به 12 میلیون و 928 هزار تومان، 24 میلیون و 352 هزار تومان و 11 میلیون و 982 هزار تومان رسید.

محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص ابهامات موجود پیرامون سهام عدالت گفت: بیش از 3 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود  15 میلیون نفر مشمول این نوع از سهامداری هستند. پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور 1401 کلید بزنیم.

سهام عدالت آزاد می‌شود؟

در سال گذشته امکان فروش سهام عدالت فراهم شد . حالا رییس سازمان بورس اوراق بهادار می گوید: آزادسازی سهام عدالت به نحوی باشد که سهامداران ضرر نکنند.مجید عشقی گفت: در سال ۹۹ فقط دستور فروش سهام عدالت داده شده و قرارداد فروشی منعقد نشده است. با توجه به شرایط بازار سرمایه، آزادسازی سهام عدالت باید به نحوی باشد که دارندگان سهام عدالت نیز زیان نبینند.

وی هنوز از پیشنهادات و پیش بینی ها برای آزادسازی صهام عدالت که مطالبه بخش مهمی از سهامداران است، سخن نگفته است

 

ارزش سهام عدالت امروز ، ۱.۹درصد افزایش یافت.

به گزارش  اقتصادآنلاین، در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۲۶ اسفندماه)، ۱.۹درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۹۲۸هزار تومان، ۲۴ میلیون و ۳۵۲هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۹۸۲هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۵۷هزار تومان رسیده است.

 

ارزش سهام عدالت

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12716

  • رها

    چرا من 290سود سهان عدالت دریافت کردم

    • کرامت

      حتما قبلاً ۶۰ درصدش را فروختی .

  • امیر حسین رحیمی امین

    گزارش از ثبت درسهام عدالت


  • سهامدار

    سلام آقایان تکلیف کمبود سود سهام عدالت 98 وتکلیف سود دوشرکت مخابرات و سیمان دشستان راکه واریزنکرداند رابرای سهامداران مشخص کنید(وخواهشآ سهامدالت و سود سهام متوفارابرای انتقال به وراث فوت شدگان را فراهم فرمایند)

  • حیدرعلی شهبازی

    سهام به خانواده ۳ نفری نصف حداقل است بی عدالتی یعنی این.

  • هوالحق

    کاش در کشور ما هر محله و هر کوچه شورا و مجلس محلی داشت تا دیگر به بودجه دولتی بی نیاز می شدند و خودشان اداره خودشان را به دست می‌گرفتند خودشان قوانین محلی تصویب می‌کردند دولت چه میداند مردم چه می‌خواهند دولت کی میتواند بودجه بدهد اگر استقلال فردی و محلی را حفظ میکرد و نظارت میکرد مردم خودشان بودجه برای آسفالت و برنامه ریزی برای کارهای خودشان را به بهترین شکل انجام میدادند و بهترین دلسوزی را میکردن
    لطفاً نظر را منتشر کنید همفکری مشورت سندیکا و جوامع محلی بهترین مکان برای چکش کاری و کار روی بهترین نظرات سازنده اجتماع است و نباید هیچ جامعه ای به دولتش نیازمند باشد بلکه باید دولت دست نیاز به سوی جوامع دراز کند و مردم دولت را هدایت کنند قوانین از پایین به بالا تدوین شود نه از بالا به پایین بی نیازی به بودجه دولتی و مردم خود بودجه تامین کنند و دلسوزانه و با مشورت حساب شده خرج کنند و در خدمت محله و کوچه خود باشند
    لطفا نشر دهید جهت انتفاع عموم

  • اریا شهبازی

    باعرض سلام ببخشید خواهش می کنم به مسئول های بورس بگین که آزادسازی سهام عدالت جلوی فروش را باز کنم به خدا لازم دارم با دوتا بچه یه زن خودم مستأجر هستم کارگر ساده

  • تـنـــــــــــها

    بچه ی روستای لاور رزمی
    استان بوشهر
    خودم با دختـرم زندگی میکنم.
    خــــونه. مـاشین. شغل، نــــدارم..
    کارگر ازاد... ی روز کاره، ۱۰ روز بیکار
    سهام من شده ۳۴۸ هــــــــزار.......
    همون ۵۵۰ تومن خودتـــــــون ک گفتین
    کمتــــرین هست هم. ندادین...

    عـــــــــــدالت خیلی وقته ک مُــــــــــرده !

  • حمید

    سلام کل سهام من ازاول ۷۲۲۰۰۰بوده وحالا۳۵۲۰۰۰اعلام میشه وسودبرای من وخانواده ام ۳۸۰۰۰۰تومان اومده چرابرای ماکمترازدیگران اومده همش دروغ میگن

  • بایرام. اکبری. کدملی 4939840271

    دروغ ازاین هم بیشتر برای بنده سودسهام عدالت سیصدوپنجاه پنج هزارواریز کردنند چرامیکوییدپانصد وپنجاه هزار واریز‌میکنیم دروغ بس است عمل کنید این بی‌عدالتی است چرا برام کم واریز کردید چرا چراچرا

  • سجاد قربانی

    سلام من سهام یک تومانی دارم چرا ۸۰۰ ریختین

  • نعیمی

    پس چطوربه ماوخیلیا۳۰۰تومن دادن،این یعنی چه؟؟؟؟؟

  • بی گناه اما محکوم.

    پارسال گفتین به متولدین ۱۴۰۰ سهام تعلق خواهد گرفت الان دارین میگین به ۱۴۰۱ که متولد میشه تعلق میگیره.منو مسخره کردی من الان اینو چ کار کنم سهام پسرمو بدین دایرکت شماره کارت میدم..پوفیوس

  • نادری

    با سلام .روی برگه سهام عدالت من مبلغ یک میلیون هست ولی پانصد تومان برایم واریز شده لطفا مرا راهنمایی کنید .. متشکرم

  • رضا

    چرا دروغ میگید.از من ۱ میلیونی بوده ۴۷۶ هزار تومن پرداخت کردن.

  • Hg

    چرا برا من 136 تومن ریختید من که هیچی از سهام رو نفروختم اینه عدالتتون

  • جوادجلیلیان

    سلام من سهام یک میلیون تومنی دارم ولی برام500تمن واریزشده

  • جوادجلیلیان

    سهام من یک میلیون تومنی هست ولی500هزاربرام واریزشده

  • رضا

    سر برگ یک ملیون تومانی داریم سود سر برگ پانصد تومانی میدهند واقعا عدالت چهل ساله مرده

  • فاطمه

    چرا الکی میگین به من ۲۷۱۰۰۰واریز کردن برای یکی ازدوستام ۱۹۶۰۰۰ ،بعد میگین کمترین ۵۵۰۰۰۰ لطفا غیرواقعی اطلاعات ندین

ارسال نظر