سپرده گذاری در خارج از کشور

ترکیه به سپرده های بانکی ایرانی‌ها سود چند درصد می‌دهد؟ استقبال ایرانیان از سپرده گذاری در ترکیه

​بانک مرکزی ترکیه چندی پیش تصمیم گرفت نرخ بهره سپرده‌های بانکی در این کشور را به 45 درصد افزایش دهد. یورونیوز گزارش داده این تصمیم با استقبال سپرده‌گذاران خارجی روبه‌رو شده است.

ترکیه به سپرده های بانکی ایرانی‌ها سود چند درصد می‌دهد؟ استقبال ایرانیان از سپرده گذاری در ترکیه

لیر ترکیه به ایرانی‌ها سود می‌دهد؟

بانک مرکزی ترکیه چندی پیش تصمیم گرفت نرخ بهره سپرده‌های بانکی در این کشور را به ۴۵ درصد افزایش دهد. یورونیوز گزارش داده این تصمیم با استقبال سپرده‌گذاران خارجی روبه‌رو شده است.

در این میان بسیاری این نرخ ۴۵ درصدی را با نرخ‌های بهره ۲۳ درصدی بانکی و ۳۰ درصدی اوراق در ایران مقایسه می‌کنند و معتقدند که می‌توان از طریق این سپرده‌گذاری سود خوبی کرد و برخی هم در فضای مجازی می گویند ایرانیان زیادی برای سپرده گذاری به کشور همسایه مراجعه کرده اند. این گزاره تا چه حد صحت دارد و آیا واقعا این سپرده‌گذاری به صرفه و اقتصادی است؟

گزارش مریم میرزائی در اکو ایران راببینید 

نرخ بهره ترکیه افزایش یافت

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را افزایش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومی، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا نرخ سیاستی خود یا نرخ رپو یک هفته‌ای را از ۴۲.۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش دهد.

بانک مرکزی جمهوری ترکیه با در نظر گرفتن تاثیر تاخیری انقباض پولی ارزیابی می‌کند، تنگنای پولی لازم برای ایجاد مسیر کاهش تورم حاصل شده است و این سطح تا زمانی که نیاز باشد حفظ خواهد شد.

بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که روند زیربنایی تورم ماهانه کاهش قابل توجهی نداشته باشد و انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی‌شده نزدیک نشود، این مورد حفظ خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری ترکیه اشاره کرد روند تورم علائم بهبود را نشان می‌دهد همچنین تاکید کرد که در صورت لزوم به تنظیم تصمیمات سیاست پولی خود ادامه خواهد داد تا تورم ترکیه را به سطح هدف پنج درصدی برساند.

بر اساس آخرین اطلاعات، تورم سالانه ترکیه در ماه دسامبر به ۶۴.۷۷ درصد افزایش یافت.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128239

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر