دلار ۷۰ هزار تومانی در راه است؟! ؛پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان

اسلامی بیدگلی ، پژوهشگر اقتصادی درباره وضعیت قیمت دلار در اسفندماه گفت: پیش‌بینی دلار در ایران خیلی سخت است. دولت یک انتخابات را در پیش دارد و حتی حاضر است با از دست دادن ارز‌هایش قیمت را کنترل کند. دولت اگر رفتار عاقلانه‌ای داشته باشد، سعی نمی‌کند در شب عید قیمت را کاهش دهد.

دلار ۷۰ هزار تومانی در راه است؟!
؛پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان

 

انتخاب: اسلامی بیدگلی ، پژوهشگر اقتصادی درباره وضعیت قیمت دلار در اسفندماه گفت: پیش‌بینی دلار در ایران خیلی سخت است. دولت یک انتخابات را در پیش دارد و حتی حاضر است با از دست دادن ارز‌هایش قیمت را کنترل کند. دولت اگر رفتار عاقلانه‌ای داشته باشد، سعی نمی‌کند در شب عید قیمت را کاهش دهد. شاید یک کنترل صورت بگیرد اما افزایش قیمت را می‌پذیرد. به نظر من ارز در محدوده ۶۰ تا ۶۵ تومان در شب عید باقی خواهد ماند.

سعید اسلامی بیدگلی، پژوهشگر اقتصادی، درباره علل افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر به «انتخاب» گفت: همانطور که شما هم مطلع هستید، افزایش نرخ ارز با اتفاقات سیاسی در منطقه خلیج فارس پیوند دارد. بنابراین آغاز ماجرا از تنش‌های منطقه شروع شده است. البته طی یکسال گذشته مرتباً کارشناسان می‌گفتند که دولت سعی می‌کند ارز را بر خلاف قواعد اقتصادی در یک سطح نگه دارد. خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که جهش ارزی به بعد از عید موکول شود اما الان شاهد آن هستیم. البته پیش‌بینی نمی‌شود که جهش ۲۰۰ درصدی مثل قبل داشته باشیم.

متن کامل را اینجا بخوانید 

پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان از جهش قیمت دلار

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124524

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر