خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه جدید خودرو در سامانه یکپارچه خودرو

وزیر اقتصاد جزئیاتی از فعالیت سامانه یکپارچه خودرو تشریح کرد.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه جدید خودرو در سامانه یکپارچه خودرو

وزیر اقتصاد جزئیاتی از فعالیت سامانه یکپارچه خودرو تشریح کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: تغییری در سامانه یکپارچه خودرو رخ نداده است و وقتی تقاضای واقعی مازاد بر عرضه وجود دارد، دولت مصر به استفاده از این سامانه است و قرار نیست سامانه منحل شود. سامانه یکپارچه کنار گذاشته نمی‌شود و در دستور کار دولت نیست.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه هدف گذاری دولت این بوده که با ایجاد سیاست ثبات اقتصاد کلان، سرعت موتورهای خلق تورم را کم کند، اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی در ۱۲ ماه منتهی به آذر ۱۴۰۲ به ۲۷ درصد رسیده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: روند ماهانه افزایش نقدینگی در اکثر ماه‌های امسال نصف یا یک سوم رشد ماهانه در سال ۱۴۰۰ بوده است. رشد نقدینگی ماهانه در سال جاری ۱.۷ درصد بوده است در حالیکه این عدد در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲.۵ درصد بوده است. رشد پایه پولی نیز از ۴۵ درصد در فروردین به ۳۳.۵ درصد در پایان آذر ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: گفته شده که روند پایه پولی می‌تواند بر تورم موثر باشد که این اظهارنظرها در شرایط فعلی اقتصادی ایران چندان واقعی نیست و ارتباط مستقیمی بین پایه پولی و تورم وجود ندارد، چون کنترل تورم با کنترل نقدینگی انجام می‌شود. 

خاندوزی خاطر نشان کرد: نرخ تورم در آخر آذر ماه ۱۵ درصد واحد کمتر از آبان ماه بوده است. گزارش صندوق بین اللملی پول نیز اعلام کرده که چشم انداز اقتصاد ایران در سال میلادی جدید بر استمرار کاهش تورم ادامه خواهد یافت.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122554

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر