حال و هوای قیمت ها در بازار طلا و سکه / طلا بخریم یا نخریم؟

فعال بازار طلا پیش بینی کرد قیمت طلا افزایشی شود.

حال و هوای قیمت ها در بازار طلا و سکه / طلا بخریم یا نخریم؟

فعال بازار طلا پیش بینی کرد قیمت طلا افزایشی شود.

به گزارش عرشه‌آنلاین ؛قیمت طلا و سکه امروز روند یکسانی ندارند؛ در حالی که نرخ طلا کاهشی است، سکه روند افزایشی دارد. امروز دلار و انس نیز صعودی هستند.

 

 

تجارت نیوز نوشت امروز جمعه هشتم دی، با وجودی که بازار طلا تعطیل رسمی است تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس اعلام برخی منابع، قیمت طلا و سکه روندی نوسانی را تجربه می‌کند. قیمت طلا و مثقال طلا روند کاهشی دارد اما قیمت سکه امامی، بهار آزادی و قطعات سکه افزایشی ثبت شده است. 

امروز قیمت دلار نیز در کانال ۵۰ هزار دلاری، روند صعودی دارد و به نیمه این کریدور نزدیک شده. انس نیز در سطح دو هزار دلاری افزایشی است. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، با حدود شش هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۹۶ هزار تومان معامله می‌شود. 

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۹ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. 

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با حدود ۴۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. 

قیمت انواع سکه

همچنین در آخرین روز هفته، نیم سکه با ۱۴ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. 

امروز ربع سکه نیز، با ۱۴ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

در این میان، سکه گرمی با بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر مثقال طلا اما با حدود ۲۷ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان معامله می‌شود.

 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

بازار طلا روزهای کاری هفته جاری را با بازدهی مثبت به پایان رساند. در حالی که بازدهی بازار ارز صفر بود و بورس نیز افت ارزش را تجربه کرد، طلا بیشترین بازدهی مثبت را کسب کرد و سکه نیز در رتبه بعدی قرار گرفت. 

امروز هفتم دی، هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت دو میلیون و ۵۰۶ هزار تومان رسید و با رشد ۴۱ هزار تومانی نسبت به مدت مشابه هفته گذشته به کار خود پایان داد. این هفته طلا بازدهی مثبت ۱.۶۶ درصدی داشت. سکه امامی نیز رشد بازدهی ۰.۸۰ درصدی داشت. این قطعه در روز جاری با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به کار خود پایان داد و رشد قیمت ۲۳۵ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

چالش این هفته بازار طلا در کشور، مساله ثبت اطلاعات صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی بود. موضوعی که منجر به اعتراض و تعطیلی بعضی طلافروشی‌ها در برخی از شهرها از جمله تهران شد. به نظر می‌رسد این مساله در توافق با صنف طلا و سازمان امور مالیاتی با گرفتن مهلت ثبت اطلاعات فعلا رفع شده است.

در این میان بازار طلا و سکه رشد قیمت را تجربه کرد به گونه‌ای که طلا در مقاطعی از نیمه کانال دو میلیونی گذشت و سکه بهار آزادی نیز به سطح ۲۶ میلیون تومانی رفت. این شرایط، با وجود روند نوسانی در بازار ارز، بر اثر صعودی بودن قیمت انس رخ داد. 

با وجود این، فعالان بازار طلا مدعی هستند دود فریز قیمت دلار و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در چشم بازار طلا رفته و بسیاری از واحدهای تولیدی طلا را در خطر تعطیلی قرار داده است. طی روزهای اخیر، بحث داغ مالیات معاملات طلا و ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان مالیاتی نیز به یکی دیگر از عوامل کاهش تقاضا در بازار فلز زرد تبدیل شده و فارغ از مثبت یا منفی بودن آن، زنگ خطر عمیق‌شدن رکود این بازار را به صدا درآورده است.

یک  عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره مالیات طلا نیز گفت: مالیات همان ۹ درصد از سود طلا است؛ به این صورت که قیمت طلای خام را در فاکتورها قید می‌کنند و هر مازادی باشد به عنوان سود کار است، بنابراین صادر کننده فاکتور اگر بنکدار باشد، اجرت تولید را کم می کند؛ الباقی که حق الزحمه فروشنده است، ۹ درصد مالیات دارد.

وی با بیان اینکه تعرفه خاصی برای طلا نیست با توجه به کیفیت کار اجرت تعیین می‌شود؛ درباره آخرین وضعیت بازار طلا نیز اظهار داشت: بازار شرایط خوبی دارد فعلا تغییر خاصی در تقاضا نداشتیم؛ اما با توجه به نزدیکی روز مادر احتمالا تقاضایی وارد بازار می‌شود.

وی در پایان گفت: بازار روند خود را طی می‌کند هر مثقال طلا الان حدود ۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است؛ اما حرکت قیمت‌ها رو به بالا است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120046

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر