سپرده‌گذاری مردم در کدام بانک پررنگ‌تر است؟ شهرهای پیشتاز سپرده‌گذاری در بانک

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، قریب به 424 همت به مانده سپرده‌های 13 بانک افزوده شده اما تنها 371 همت به وام‌های پرداختی بانک‌ها افزوده شده است.

 سپرده‌گذاری مردم در کدام بانک پررنگ‌تر است؟ شهرهای پیشتاز سپرده‌گذاری در بانک

  جزییات میزان رشد سپرده‌های بانکی به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد، استان کردستان رکورددار بیشترین رشد سپرده‌گذاری و بوشهر کمترین میزان رشد سپرده‌گذاری بانکی طی یکسال گذشته بوده است.

، میزان رشد سپرده‌گذاری در استان بوشهر به طرز قابل تاملی در سطح بسیار پایین‌تری نسبت به دیگر استان‌ها قرار دارد.

آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد مانده سپرده‌های بانکی در پایان آبان ماه امسال به ۸ هزار و ۵۲۹ همت رسیده که نسبت به آبان سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است. طی دوره یکساله (از آبان سال گذشته تا آبان امسال) قریب به دو هزار همت به مانده سپرده‌های بانکی کشور افزوده شده است.

رشد ۳۰ درصدی مانده سپرده‌های بانکی کشور طی بازه زمانی مورد اشاره در حالی رخ داده که در ۱۱ استان‌ این میزان رشد در سطح بالاتری از میانگین کشوری قرار دارد.

کردستان رکوردار رشد سپرده‌های بانکی

بررسی جزئیات وضعیت سپرده‌گذاری در استان‌ها نشان از یک تغییر قابل تامل دارد.

جزییات میزان رشد سپرده‌های بانکی به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد، استان کردستان رکورددار بیشترین رشد سپرده‌گذاری طی یکسال گذشته بوده است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد میزان سپرده‌گذاری در استان کردستان از آبان سال گذشته تا آبان ماه امسال معادل 38.9 درصد افزایش یافته و از 41.4 همت به 57.6 همت رسیده است.

استان‌های قزوین و سمنان در رتبه دوم و سوم بیشترین رشد سپرده‌های بانکی طی دوره مورد اشاره قرار دارند.

مانده سپرده‌های استان قزوین از 58 همت در آبان ماه سال گذشته با رشد 34.2 درصدی به حدود 78 همت همت در آبان ماه امسال رسیده است.

در همین راستا میزان سپرده‌های بانکی استان سمنان در پایان آبان ماه امسال به بیش از 58 همت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 34.1 درصد افزایش داشته است.

جاماندگی بوشهر از سپرده‌گذاری

در میان استان‌های کشور کمترین رشد سپرده‌گذاری در بانک‌ها طی دوره یکساله اخیر (از آبان سال 1401 تا آبان سال 1402) در استان‌های بوشهر، قم و اصفهان رخ داده است.

طی دوره مورد اشاره کمترین رشد سپرده‌‌های بانکی مربوط به استان بوشهر بوده که معادل 5.8 درصد بوده است. استان‌های قم و اصفهان نیز هرکدام به ترتیب با ثبت رشد 21.9 و 22.9 درصد در رتبه‌های بعدی کمترین رشد سپرده‌گذاری در بانک قرار دارند

 سپرده‌گذاری مردم در کدام بانک پررنگ‌تر است

 بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، قریب به 424 همت به مانده سپرده‌های 13 بانک افزوده شده اما تنها 371 همت به وام‌های پرداختی بانک‌ها افزوده شده است.

بررسی سپرده‌های بانکی طی هفت ماهه نخست امسال نشان می‌دهد مقصد اصلی سپرده‌ها بانک پاسارگاد بوده اما موسسه اعتباری ملل بیشترین رشد سپرده‌ها را به ثبت رسانده است.

از میان بانک‌های کشور تنها 13 بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، تجارت و موسسه اعتباری ملل نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود در سایت کدال اقدام کرده‌اند و گزارش عملکردی از دیگر بانک‌ها در دسترس نیست. یادآور می‌شود که بانک‌ قرض‌الحسنه رسالت نیز گزارش ماهانه خود را منتشر می‌کند اما به دلیل به روز نبودن داده‌ها در این گزارش مورد بررسی قرار نگرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، قریب به 424 همت به مانده سپرده‌ بانک‌های مورد اشاره افزوده شده است. این در حالی است که طی این بازه زمانی تنها 371 همت از این میزان به وام‌های پرداختی بانک‌ها افزوده شده است.

موسسه اعتباری ملل در صدر افزایش رشد سپرده‌ها

بررسی گزارش عملکرد بانک‌های مورد اشاره نشان می‌دهد در هفت ماهه نخست امسال بانک پاسارگاد، مقصد اصلی سپرده‌ها بوده است، به طوری که حدود 87.7 همت به مانده سپرده‌های این بانک افزوده شده و میزان آن در پایان مهر امسال به 577 همت رسیده است.

بعد از بانک پاسارگاد، بیشترین ورود سپرده طی هفت ماهه ابتدایی امسال مربوط به بانک‌های تجارت و ملت بوده، طی این دوره به مانده سپرده‌های بانک‌های تجارت بیش از 62 هزار میلیارد تومان و به ملت نیز حدود 58 همت افزوده شده است.

اما بررسی میزان رشد مانده سپرده‌ بانک‌ها در هفت ماهه نخست امسال حکایت از پیشروی موسسه اعتباری ملل نسبت به دیگر بانک‌ها دارد؛ این موسسه اعتباری بیشترین رشد را در میان بانک‌ها به ثبت رسانده که حدود 53.1 درصد است. مانده سپرده‌های موسسه اعتباری ملل در پایان مهر ماه امسال به 57.7 همت رسیده است.

بانک اقتصادنوین نیز با رشد 25.7 درصدی مانده سپرده‌ها طی دوره هفت ماهه نخست امسال در جایگاه دوم قرار دارد.

 

کمترین میزان رشد مانده سپرده‌های بانکی طی هفت ماهه نخست امسال نیز به بانک خاورمیانه با میزان رشد 3.1 درصدی تعلق دارد

منبع اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118623

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر