خرابکاری و حمله سایبری در جایگاهای سوخت بنزین

​از صبح امروز اختلال گسترده در شبکه توزیع سراسری سوخت موجب ایجاد صفهای طولانی در برخی از جایگاه های عرضه شده است.

خرابکاری و حمله سایبری در جایگاهای سوخت بنزین

از صبح امروز اختلال گسترده در شبکه توزیع سراسری سوخت موجب ایجاد صفهای طولانی در برخی از جایگاه های عرضه شده است.از ساعاتی پیش شاهد اختلال در سوخت‌رسانی در کشور هستیم؛  این اتفاق منجر شده که برخی جایگاه‌های سوخت به صورت دستی فعالیت خود را از سر بگیرند و وزارت نفت نیز از مردم خواسته فعلا به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

به گزارش عرشه آنلاین ، گفته شده احتمال حمله سایبری بر نرم افزار مرتبط با توزیع سوخت دلیل این اختلال است.

خبرگزاری مهر نوشت برخی از کانالهای خبری از جمله کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از حمله گروه هکر اسرائیلی به سامانه سوخت ایران خبر داده و نوشته است: حمله سایبری به سیستم ملی تأمین سوخت ایران انجام دادیم و اکثر پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.

شبکه خبر در این رابطه اعلام کرده که احتمال خرابکاری بیرونی در اختلال جایگاه‌های سوخت وجود دارد. همچنین خبرگزاری دانشجو نوشت، الجزیره به نقل از رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده که یک گروه هکر اسرائیلی از حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی در ایران خبر داده است.

گفته می‌شود اگر حمله سایبری صورت گرفته باشد با توجه به اینکه شبکه توزیع سوخت به صورت آفلاین کار می‌کند بنزین با نرخ آزاد ۳۰۰۰ تومانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

 اوایل آغاز به کار دولت سیزدهم نیز شبکه توزیع سوخت سراسر کشور دچار اختلال شده بود.

این دومین بار است که در چند مدت اخیر،  سامانه سوخت‌رسانی کشور دچار اختلال می‌شود.

 آن‌طور که شبکه خبر صدا و سیما زیر نویس کرده، طی چند ساعت اخیر، تعدادی از جایگاه‌های سوخت از مدار سرویس‌دهی خارج شدند و پیگیری‌ها برای بررسی علت این توقف در حال انجام است و ظاهرا مسئولان امر جلسه‌ای در همین رابطه تشکیل دادند. 

وزارت نفت اعلام کرد اختلال در جایگاه های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد. بنا بر مشاهدات، برخی جایگاه‌ها به صورت دستی فعالیت خود را شروع کرده‌‌اند؛  با این وجود وزارت نفت از مردم خواست فعلا به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

سخنگوی جایگاهداران عرضه سوخت نیز گفت: در حال حاضر امکان عرضه سوخت با کارت فراهم نیست و تا ساعات آینده عرضه بنزین و گازوییل به صورت افلاین انجام خواهد شد یعنی متقاضیان می‌توانند سوخت را با نرخ آزاد دریافت کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118508

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر