فوری؛ افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد

خاندوزی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال 1403 را اعلام کرد.

فوری؛ افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد

خاندوزی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال  ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

احسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری هفتگی با ارائه توضیحاتی درباره کلیت لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: با توجه به تغییر در آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال دولت مکلف بود در دو مرحله بودجه را تقدیم مجلس کند. امروز، در نامه‌ای لایحه بودجه تقدیم مجلس خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش شد تا ارقام درآمدی بودجه بصورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع رشد منابع بودجه عمومی دولت قریب به ۱۸ درصد نسبت به بودجه سال جاری است.

خاندوزی ادامه داد: در هدف دوم به دنبال افزایش سهم درآمدهای پایدار و کاهش سهم فروش نفت در بودجه بودیم. در بخش حقوق و دستمزد نیز رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: در مجموع با افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال اینده نسبت به سال جاری از ۴۵۷ هزار میلیارد به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115263

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر