نگرانی رئیس اتاق ایران از کاهش قیمت دلار

رئیس اتاق ایران گفت: اگر شوک شدید به نرخ ارز وارد شود دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد آورد؛ این مساله موجب می‌شود تا فرار سرمایه از کشور افزایش یافته و راه ورود کالاهای مصرفی به خصوص کالاهای قاچاق باز شده و تولید داخلی با مشکل مواجه خواهد شد.

نگرانی رئیس اتاق ایران از کاهش قیمت دلار

ایسنا: رئیس اتاق ایران گفت: اگر شوک شدید به نرخ ارز وارد شود دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد آورد؛ این مساله موجب می‌شود تا فرار سرمایه از کشور افزایش یافته و راه ورود کالاهای مصرفی به خصوص کالاهای قاچاق باز شده و تولید داخلی با مشکل مواجه خواهد شد.

غلامحسین شافعی امروز ۱۹ اسفندماه در نود و یکمین جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با حضور وزیر اقتصاد، جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان و نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار کرد: امید است مساله سیر حرکت برجام و این ماراتن سنگین و طولانی به ثمر بنشیند. این مساله به لحاظ گشایش اقتصادی اثراتی خواهد داشت، اما موضوعی که بخش خصوصی را نگران کرده افزایش قیمت نفت و بالا رفتن فروش نفت است. نگرانیم تا دوباره به اقتصاد نفتی برگردیم. در طول سال‌های گذشته دولت، بخش خصوصی و ملت بسیار ملالت کشیدند تا بدون اقتصاد نفتی در کشور حرکت کنیم. بخش خصوصی نگران درآمدهای نفتی است. از شما که سکان اقتصاد کشور را در دست دارید تقاضا می‌شود تا به این مساله بپردازید.

وی افزود: مساله بعدی حاصل از این موضوع، مساله نرخ ارز است. اگر شوک شدید به نرخ ارز وارد شود دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد آورد. این مساله موجب می‌شود تا فرار سرمایه از کشور افزایش یافته و راه ورود کالاهای مصرفی به خصوص کالاهای قاچاق باز شده و و تولید داخلی با مشکل مواجه خواهد شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11474

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر