چرا یارانه و کالابرگ آبان ماه شارژ نشد؟آیا از فهرست خط خورده‌ایم؟

​همزمان با واریز نشدن یارانه نقدی آبان ماه، اعتبار کالابرگ الکترونیک نیز شارژ نشد.

چرا یارانه و کالابرگ آبان ماه شارژ نشد؟آیا از فهرست خط خورده‌ایم؟

همزمان با واریز نشدن یارانه نقدی آبان ماه، اعتبار کالابرگ الکترونیک نیز شارژ نشد.

آنگونه که برخی رسانه‌ها به نقل از سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گزارش داده‌اند، در کنار واریز نشدن یارانه نقدی آبان ماه، اعتبار کالابرگ الکترونیک نیز شارژ نشده است. البته بخشی از یارانه نیز با تاخیر واریز شده است.

ظاهرا به دلیل اختلالی که در شبکه بانکی ایجاد شده، سه بانک سپه، رفاه و پست بانک موفق به پرداخت یارانه نقدی نشده‌اند. همزمان طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به این اختلال، به ایسنا گفته است که تعدادی از رسانه‌ها از صبح دیروز خبر واریز یارانه را اعلام کرده بودند که این مساله باعث گمراه شدن مردم می‌شود.

در ضمن، آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده، گروه یارانه‌بگیران ۴۰۰ هزار تومانی یعنی دهک‌های اول تا سوم نیز از جمله گروه‌هایی بودند که تا کنون یارانه خود را دریافت نکرده‌اند.

آیا از فهرست خط خورده‌ایم؟

اما از کجا باید فهمید که یک یارانه‌بگیر از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده یا به دلیل اختلال یارانه به حسابش واریز نشده است؟ حسینی در این باره می‌گوید: مشمولان دریافت یارانه می‌توانند به سامانه رفاهی مراجعه کرده و در قسمت پنجره ملی هوشمند به سرویس رفاهی وارد شوند در این مرحله با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار یا دریافت‌کننده یارانه، وضعیت یارانه خود را مشاهده کنند. در این مرحله اگر یارانه مرحله ۱۵۳ یعنی یارانه آبان‌ماه به حسابشان واریز و در سامانه رفاهی ثبت شده بود یعنی از دریافت یارانه حذف نشده‌اند و به دلیل اختلال در سیستم بانکی هنوز این مبلغ به حساب آنها وارد نشده است.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: اگر در این مرحله مشمولان متوجه حذف یارانه خود شدند یعنی در سامانه رفاهی مرحله ۱۵۳ برای آنها ثبت نشده بود می‌توانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند و قسمت سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به حذف یارانه‌شان ثبت کنند.

کالابرگ هم شارژ نشد

آنگونه که در خبرها آمده است، اعتبار کالابرگ الکترونیک نیز شارژ نشده است. این اعتبار همان مبلغ 120 هزار تومان است که در قالب یارانه تشویقی به دهک‌های اول تا هفتم اختصاص می‌یابد و قرار است به‌زودی دهک‌های هشتم و نهم نیز مشمول آن شوند.

با این حساب، دهک‌های اول تا سوم که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند، اگر 200 هزار تومان را صرف خرید کالا کنند، با دریافت اعتبار 120 هزار تومانی، مبلغ 520 هزار تومان به حسابشان واریز می‌شود. برای دهک‌های دیگر که یارانه 300 هزار تومانی به دستشان می‌رسد، این مبلغ به 420 هزار تومان می‌رسد.

چرا یارانه آبان واریز نشد؟

اگرچه طبق روال هر ماه یارانه نقدی ماهانه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شده اما برخی از مشمولان می‌گویند هنوز مبلغی به حساب آنها واریز نشده است. علت عدم واریز یارانه آبان چیست؟

روز گذشته یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما حالا برخی از مشمولان از عدم واریز یارانه آبان ماه خود خبر می‌دهند.

آنگونه که از پیام‌های مخاطبان پیداست گویا بیشترین عدم واریز یارانه به بانک‌ سپه و رفاه مربوط است. حالا مشخص نیست که چرا این دو بانک در واریز یارانه این ماه تاخیر داشته‌اند.

البته تاخیر در واریز یارانه توسط بانک‌ها مساله سابقه‌داری است و در دفعات قبل هم تکرار شده است. مساله‌ای که بانک‌ها دلیل آن را اختلال در سیستم بانکی می‌دانند. هنوز سازمان هدفمندی یارانه ها و یا بانک‌ها توضیحی درباره واریز نشدن یارانه آبان ماه نداده‌اند.

آنچه در ادامه می‌آید پیام برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز است که در آن به واریز نشدن یارانه آبان اعتراض کرده‌اند.

کدام بانک‌ها یارانه آبان را واریز نکردند؟

«قرار بر این بود که 20 هرماه یارانه واریز بشه ولی الان 21 آبان هست و هنوز پولی واریز نشده.»

«چرا یارانه من واریز نشده دیشب هیچ پیامی هم‌برام نیامده.»

«چرایارانه بنده واریز نشد؟ پس دولت کی میخواد روحرفش وایسه. چرا اینقدر شل کن سفت کن راه انداختن.پول خود مردم را هم بانازو ادا بهشون میدید؟»

«بانک سپه یارانه ما رو واریز نکرده علتش چیه؟»

« من دهک سوم هستم اما هنوز یارانه ام واریز نشده بانک سپه لطفا پیگیری کنید.»

«بانک رفاه هم هنوز یارانه ما رو نریخته. مشکل کجاست؟»

«من یه کارگر ساده، با یه بچه معلول و خانواده چهار نفره، یارانه ابان ماه ۵۰۰ هزار ریختن بخدا پول یه قلم داروی بچه اوتیسمم نیست اخه با این همه گرونی، بچه معلول من روزی ۱۶ وعده مصرف دارو داره من گارگر با ی خانواده چهار نفره ی دختر بچه مدرسه رو و ی معلول چکار کنم تورو خدا پی گیری کنید.»

«بانک رفاه برعکس ماههای گذشته که زودتر از تمام بانکها یارانه رو واریز میکرد این ماه هنوز یارانه رو واریز نکرده اگه میشه لطف کنید و علتش رو پیگیری کنید.»

«یارانه آبان ماه چرا واریز نشده برای ما بخدا دارم سکته میکنم از طریق کد هم نگاه کرد میگه مشمول دریافت یارانه هستیم ولی واریز نشده چرا دلیلش چیه بخداکلی قرض دارم.»

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114143

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر