سکه بالا رفت ،طلا پایین آمد

قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد؛ به گونه‌ای که طلا کاهشی است و انواع سکه افزایشی هستند. امروز دلار و انس روند افزایشی دارند

سکه بالا رفت ،طلا پایین آمد

قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد؛ به گونه‌ای که طلا کاهشی است و انواع سکه افزایشی هستند. امروز دلار و انس روند افزایشی دارند.

، امروز یکشنبه ۱۴ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. قیمت طلا روند کاهشی دارد و قیمت سکه تمام، دیگر قطعات سکه و همچنین هر مثقال طلا، افزایش را تجربه کرده. این در حالی است که روز گذشته، قیمت طلا، سکه تمام و هر مثقال طلا کاهشی و نرخ قطعات سکه افزایشی بود.

امروز قیمت دلار نیز در کانال ۵۱ هزار تومان روند صعودی دارد. انس هم با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع، روند صعودی دارد ۱,۹۹۲.۶۲ دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات طلای ۱۸ عیار، دو میلیون و ۴۹۷ هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود ۲۹ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۱۰۲ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ دیروز، حدود ۲۵ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۳۴ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۶۶ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی با حدود ۵۸ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۴۴۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه در روندی افزایشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۵۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز است. حباب نیم سکه اما با ۲۰ هزار تومان کاهش، به سه میلیون و ۵۸۱ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند صعودی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۴۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز، در همین ساعات ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان معامله می‌شد. حباب ربع سکه نیز با هفت هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۶۳۱ هزار تومان رسیده.

سکه گرمی نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه هم دو هزار تومان افزایش قیمت داشته و دو میلیون و ۹۱۸ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۴۶ هزار تومان افزایش نسبت آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان معامله می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در حالی که روز گذشته قیمت طلا و سکه تمام کاهشی و قیمت دیگر قطعات سکه افزایشی بود، امروز اما خانواده سکه در یک مسیر قرار گرفتند و همگی افزایشی شدند. اما هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز هم کاهش قیمت را تجربه کرده است. دلار نیز دیروز کاهشی و امروز افزایشی است. به طور معمول، سکه زودتر از طلا از افزایش قیمت ارز تاثیر می‌پذیرد و دلیل روند متفاوت طلا و سکه در روز جاری می‌تواند همین مساله باشد.

ضمن اینکه کارشناسان و فعالان بازار معتقدند رکود همچنان در بازار طلا ادامه دارد. انس نیز پس از صعود به کانال ۲ هزار دلاری دوباره به سطح پیشین بازگشته. هر چند در روزهای اخیر اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در تحلیل شرایط بازار، نادر بذر‌افشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه بازار کنونی طلا و سکه از هرگونه التهابی خالی است به تجارت‌نیوز گفت: «در هفته گذشته جنگ حماس و اسرائیل بر روند قیمت در بازارهای مالی تاثیراتی گذاشت اما این موضوع منجر به افزایش تقاضا نشد.»

به گفته او، در شرایط فعلی در روند قیمت‌ها تعادل نسبی برقرار است. این در حالی است که قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی در هفته گذشته تغییراتی داشته؛ اما فعلا ثبات نسبی در بازار طلا وجود دارد (گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ را بخوانید.)

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113163

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر