بازار تهران بهم ریخت/ طلا گران شد، قیمت سکه ریخت

قیمت سکه و طلا در بازار امروز مخالف هم حرکت کردند.

بازار تهران بهم ریخت/ طلا گران شد، قیمت سکه ریخت

قیمت سکه و طلا در بازار  امروز مخالف هم حرکت کردند.

به گزارش عرشه آنلاین؛قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارند. هر گرم طلای ۱۸ عیار و همچنین یک مثقال طلا افزایشی هستند اما قیمت انواع سکه (غیر از گرمی) روند کاهشی دارد. امروز دلار و انس هم نزولی هستند.

 امروز چهارشنبه ۱۰ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. قیمت طلا در روندی افزایشی، در آستانه ورود به نیمه کانال دو میلیون تومانی قرار دارد. اما قیمت سکه تمام و قطعات سکه، به غیر از سکه گرمی، کاهشی است. امروز قیمت دلار هم در کانال ۵۱ هزار تومانی روند نزولی دارد و انس نیز اندکی کاهشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۳ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۹۴ هزار تومان معامله می‌شد.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۴۰۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت اما تا پایان معاملات به ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۹۹ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شد اما تا پایان معاملات روند افزایشی داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۶۱ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۳۲۸ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی با حدود ۱۴۸ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز است. اما حباب نیم سکه با ۵۷ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۱۰۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته است. حباب ربع سکه نیز با ۴۷ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده.

اما سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه هم ۷۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته و دو میلیون و ۸۴۸ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود پنج هزار تومان افزایش نسبت آخرین نرخ دیروز، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۱۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان معامله می‌شد.

کاهش اندک قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز بر خلاف روز گذشته اندکی روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

مطالعه بیشتر:قیمت طلا و سکه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / عقبگرد انس جهانی، بازار طلا را نزولی می‌کند؟

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۸.۷۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

اما امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۸۲.۸۲ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۰۵ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا بر خلاف روند نزولی در بازار انس و دلار، افزایشی است. یکی از دلایل می‌تواند این باشد که طلا معمولا دیرتر از سکه به تحولات بازار ارز واکنش نشان می‌دهد و شاید اکنون در حال جبران عقب‌ماندگی خود باشد. اما سکه که واکنش خود را به روند افزایشی روز گذشته در بازار ارز نشان داده بود، حالا همزمان با روند نزولی در این بازار، کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

نوسانات قیمت دلار در هفته جاری شدت گرفته است. روز گذشته دلار تا کانال ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان هم پیش رفت اما بازار امروز با دلار ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومانی کار خود را آغاز کرد. این یعنی کاهش شبانه قیمت دلار در بازار.

در چنین شرایطی، مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز اهرم پرفشار بر بازار طلا را قیمت دلار دانست و گفت: «خریداران بازار فلز زرد نباید فضا و محدوده قطعی را برای ورود به بازار طلا در نظر بگیرند. در شرایط فعلی خرید‌های پلکانی سود بیشتری برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.» 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112554

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر