وضعیت هتل‌ها هم وخیم شد/ در این بخش هم مشتری نیست!

هتل‌های تهران مدتی است دیگر مثل سابق مشتری ندارد. رئیس اتحادیه هتل داران گفت: مشتری‌های هتل‌های تهران به شدت کاهش یافته است.

وضعیت هتل‌ها هم وخیم شد/ در این بخش هم مشتری نیست!

هتل‌های تهران مدتی است دیگر مثل سابق مشتری ندارد. رئیس اتحادیه هتل داران گفت: مشتری‌های هتل‌های تهران به شدت کاهش یافته است.

به گزارش عرشه آنلاین، داستان اقتصاد هتل‌های تهران بی‌شباهت به داستان بقیه اقتصاد نیست. هتل‌های تهران هم آخرین نفس‌های خود می‌کشند. محمدعلی فخرمهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌ آپارتمان‌های تهران گفت: تابستان و زمستان در تهران شرایط هتل‌ها با استان‌های دیگر متفاوت است. تهران تابستان و زمستان ندارد  چون شهری تجاری است و بر اساس تعداد نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و در مجموع سفرهای داخلی و خارجی وضعیت هتل‌های تهران تغییر می‌کند.

او افزود: موضوع دیگری که در وضعیت هتل‌های تهران اثر دارد، میزان تعطیلات میان هفته است هر چه تعطیلات بیشتر باشد، اوضاع هتل‌های تهران به دلیل کم شدن تعداد نمایشگاه‌ها و همایش‌ها کمتر می‌شود. در شش ماه اول سال هم چون تعداد تعطیلات زیاد بود، اوضاع هتل‌های خوب نبود. البته سال‌ قبل هم همینطور بود.

تاثیر تحریم‌ها و وضعیت نابسمان روابط بین‌الملل بر هتل‌ها

به گفته فخرمهر آنچه در حجم گردش مالی هتل‌های تهران اثر دارد سفرهای خارجی که پیش از تحریم‌ها بسیار زیاد بود و اکنون بسیار کم شده است. او تاکید کرد: الان چون روابط بین‌المللی ما با کشورهای دیگر خیلی خوب نیست؛ روی سفرهای آنها هم اثر گذاشته است و قطعا اگر روابط بین المللی ایران بهبود پیدا کند. اوضاع هتل‌های تهران خیلی خوب خواهد شد.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران درباره اثر بهبود روابط ایران و عربستان گفت: بهبود روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج نتوانسته روی تهران اثر چندانی بگذارد. زیرا اکثر سفرها سیاحتی و یا زیارتی است و کمتر سفرهای تجاری است.

بهبود روابط با همسایگان تاثیر خاصی نداشته است

او گفت: برای همین نمی‌توانم بگویم بهبود روابط با همسایگان وضعیت هتل‌های تهران را نسبت به گذشته بهتر کرده است. در واقع وضعیت نسبت به پارسال نه روند نزولی و نه روند صعودی محسوسی نداشته است.

به گفته فخر مهر توریست‌های زیارتی عمدتا توریست‌های عراقی هستند و توریست‌های پزشکی که برای درمان می‌آیند هم عمدتا به سمت هتل آپارتمان ها می‌روند و کمتر در هتل ها مستقر می‌شوند.

نیروی انسانی هم نیست!

طبق اعلام جامعه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و پانسیون‌های تهران، در تهران ۱۷۰ هتل آپارتمان، پانسیون و بوتیک هتل ( اقامتگاه سنتی) داریم. در مقابل بیش از ۱۳۰ هتل درجه یک تا پنج در تهران وجود دارد که البته عمدتا درجه یک و دو هستند. در تهران فقط ۹ هتل ۵ ستاره وجود دارد.

با این وجود به گفته رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران، یکی از مشکلات اصلی هتلداران کمبود نیروی انسانی است. چون بسیاری از نیروهای حرفه‌ای ما از جمله باریستا، آشپز، سرآشپز، ویتر مهاجرت کردند. برخی از آنها چون نمی‌توانستند در تهران زندگی کنند به شهر خود بازگشتند و برخی هم از ایران رفتن. البته جامعه هتل‌های تهران آمار دقیقی در این زمینه ندارد.

فخری مهر گفت: مشکل دیگر ما افزایش قیمت‌ کالا و خدمات است که به زیان ما تمام شده است. چون از طرفی قدرت خرید مردم هم کاهش یافته است. / اکوایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111560

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر