هشدار /بانک آینده ساعتی بیش از 5.5 میلیارد تومان ضرر می‌کند

مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضعیت بحرانی بانک آینده هشدار داد؛ بانک آینده ساعتی بیش از 5.5 میلیارد تومان ضرر می‌کند/ زیان انباشته 114 همت؛ کفایت سرمایه منفی 140 درصد!

هشدار /بانک آینده ساعتی بیش از 5.5 میلیارد تومان ضرر می‌کند

بانک آینده با زیان انباشته ۱۱۴ همتی و کفایت سرمایه منفی ۱۴۰ درصدی در وضعیتی بحرانی قرار دارد. مساله نگران‌کننده اما تاثیر قابل توجه وضعیت این بانک بر متغیرهای کلان اقتصاد ایران است.

 اهمیت اثر وضعیت نظام بانکی بر نوسانات اقتصادی کشورها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. طوری که ناترازی بانک‌ها و انباشت ریسک در شبکه بانکی، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌ثباتی و وضعیت اسفناک اقتصاد کلان ایران به شمار می‌رود که نتایجی از جمله بی‌ثباتی مالی، کاهش ارزش پول ملی و تورم را در پی داشته است. به همین دلیل است که بررسی وضعیت بانک‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید : 

از همین روی، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش اخیر خود به بررسی وضعیت بانک آینده به عنوان یکی از ناسالم‌ترین بانک‌های ایران پرداخته است. گزارش مرکز پژوهش‌ها حاکی از آن است که بانک آینده تا پایان خردادماه امسال، اضافه برداشتی 80 هزار میلیارد تومانی رقم زده و نسبت کفایت سرمایه این بانک در پایان سال 1401 به رقم نگران‌کننده منفی 140 درصدی رسیده است.

طبق این گزارش، بانک آینده در مرور زمان نه تنها نتوانسته خود را در مسیر بهبود قرار دهد، بلکه وضعیت شاخص‌های سلامت این بانک در مسیر تنزل قرار داشته است. بنابراین اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح وضعیت بانک آینده کافی نخواهد بود و این مسیر نیازمند حمایت‌ها و تفاهمات فراقوه‌ای است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110517

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر