خبر خوش از همسان سازی حقوق بازنشستگان

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان کِی اعمال می‌شود؟ / جزییات جدید

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از روند افزایش حقوق بازنشستگان توضیح داد.

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان کِی اعمال می‌شود؟ / جزییات جدید

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ این موضوع باعث نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است. حقوق بازنشستگان طبق قرار هر ساله باید با توجه به تورم و شرایط حاکم بر جامعه افزایش یابد. آخرین خبر‌ها درباره حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنشستگان را درادامه خبر دنبال کنید. 

یک نماینده مجلس درباره زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اطلاعات جدیدی را ارائه کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان از موضوعات پر چالش این روزهای دولت است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان  توضیح داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه جایگاهی ندارد و دولت در این باره چیزی نیاورده است. مجلس هم مصوبه خاصی در این باره ندارد، اما در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی در این باره آورده‌ایم تا دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در قانون بودجه ۱۴۰۳ اجرایی کند.

وی افزود: مجلس مدام در این باره فشار می‌آورد، اما به دلیل اینکه موضوع نیازمند منابع است، مجلس نمی‌تواند آن را در قالب طرح بیاورد، چون مشمول اصل ۷۵ می‌شود که خود به خود حذف خواهد شد.

به همین دلیل می‌کوشیم مقدمه و متنی تهیه کنیم تا با دولت در این باره به توافق برسیم. کوچکی‌نژاد تاکید کرد: اگر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را کامل اجرا کنیم، رقمی بالغ بر ۲۰۰هزار میلیارد تومان نیاز است. مثلا شخصی که ۱۰ سال است بازنشسته شده و شش میلیون تومان حقوق می‌گیرد، وقتی همسان‌سازی و با هم‌تراز خود همسان‌سازی شود حقوقش ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود که رقم قابل توجهی است./ ایسنا

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از روند افزایش حقوق بازنشستگان توضیح داد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از برگزاری جلسه‌ای در این کمیسیون درباره موضوع حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است منتها می‌گوید که نمی‌تواند به یک‌باره افزایش ۹۰ درصدی را اعمال کند.

رمضانعلی سنگدوینی در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: درباره موضوع حقوق بازنشستگان بحث و بررسی زیادی در تلفیق شد دولت هم به طریقی موافق افزایش حقوق است منتها می‌گویند که منابعی ندارد که به یکباره حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد اضافه شود. از طرف دیگر قاطبه نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چون حل مشکل بازنشستگان ضروری است و برهمین اساس هم قطعا مجلس شورای اسلامی تصمیم خوبی برای بازنشستگان می‌گیرد.

سنگدوینی گفت: براین اساس یک مدل این است که مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

وی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه هم مطالبی را بیان کردند منتها هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان و چگونگی آن نداشتند قطعا بعد از تعیین تکلیف این موضوع در تلفیق، به صحن علنی برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌شود.

سنگدوینی همچنین با اشاره به ارجاع بند مربوط به برداشتن سقف حقوق کارکنان دولت در طول اجرای برنامه اظهار کرد: نظر بنده این است که باید سقف حقوق برداشته شده و کف حقوق اضافه شود چون در غیر این صورت عده‌ زیادی از نیروهای متخصص و نخبه اعم از پزشک و پرستار و نیروهای فنی و مهندسی بعد از کسب سال‌ها تجربه از کشور مهاجرت کرده و به سایر کشورها می‌روند، پس باید در این قضیه کاری شود؛ این موضوع از جمله موارد ارجاعی است که کمیسیون تلفیق در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد 

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: قالیباف در جلسه‌ای از موافقت دولت با اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده است

به گزارش عرششه آنلاین؛ علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: پیگیری ها باعث شد تا رئیس مجلس جلسه ای 3 ساعته با مسئولان دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشد.

 افزود: این مهم پس از پیگیری های حضوری،کتبی و تلفنی فراوان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی وکانون های استانی درباره مزد و متناسب سازی با دکتر قالیباف رئیس مجلس انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر قالیباف جلسه ای با حضوراعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشته  است به طوری که در این جلسه دولت موافقت خود را با اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده است.

او تصریح کرد: در پی این جلسه به اتفاق آقای اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور و آقای بیات دبیر کانون عالی و عضو هیات امنای تامین اجتماعی دیداری با دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم و در پی آن فرمول پیشنهادی کانون عالی برای دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طی نامه ای مکتوب اعلام شد.

وی با تشکر از عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگان و اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس فرمول پیشنهادی کانون عالی کارگران بازنشسته را به شرح زیر اعلام کرد:

دولت مکلف است که ظرف مدت 5 سال ضمن تادیه کامل بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و تعهدات قانونی جاری خود در قبال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.سازمان تامین اجتماعی مکلف است از محل منابع در آمدی و نیز وصول مطالبات از دولت نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خود به نحوی که مستمری تعیین شده از صد در صد ضریب سال برقراری بازنشستگی( نسبت مستمری زمان برقراری نسبت به حداقل مزد) کمتر نباشد،اقدام نماید.آئین نامه اجرایی این حکم ظرف مدت حداکثر سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110491

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر