خودروهای خارجی دست دوم نیامده رانتی شدند؟!

واردات خودروهای دست دوم به نهایی شدن آیین نامه اجرایی نزدیک می شوند. اما آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم با آنچه پیش تر به عنوان شرایط برای ورود محصولات کارکرده برندهای جهانی خودروساز عنوان می شد، متفاوت است.

خودروهای خارجی دست دوم نیامده رانتی شدند؟!

اکو ایران نوشت: واردات خودروهای دست دوم به نهایی شدن آیین نامه اجرایی نزدیک می شوند. اما آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم با آنچه پیش تر به عنوان شرایط برای ورود محصولات کارکرده برندهای جهانی خودروساز عنوان می شد، متفاوت است.

به گزارش عرشه آنلاین، واردات خودروهای دست دوم به زودی با انتشار آیین نامه اجرایی در دستورکار قرار می گیرد. گمانه زنی بندهای آیین نامه اجرایی واردات محصولات کارکرده خارجی نشان می دهد سیاست گذار خودرویی بر خلاف وعده های پیشین اجازه نمی دهد تا هر کارت ملی امکان واردات یک دستگاه خودروی دست دوم خارجی را داشته باشد. آن طور که شنیده ها می گوید متقاضیان واردات خودروهای خارجی دست دوم باید کارت بازرگانی داشته باشند. این تغییر ایده درباره شرط اصلی برای حضور در پروسه واردات خودروهای دست دوم این گمانه را مطرح می کند که واردات خودروهای خارجی کارکرده نیامده رانتی شدند؟ پیش تر نمایندگان مجلس به دنبال این بودند تا امکان واردات محصولات دست دوم برندهای جهانی خودروساز را برای تمام مصرف کنندگان فراهم کنند اما سیاست گذار به عنوان مجری بحث واردات خودروی دست دوم به دنبال این است تا شکل و شمایل اصولی تری به واردات خودروهای دست دوم دهد.

اما شرط داشتن کارت بازرگانی برای واردات خودرو دست مصرف کنندگان را از خودروهای کارکرده خارجی کوتاه می کند. این احتمال وجود دارد تا با این شرط واردات خودروهای دست دوم خارجی محدود شود. زیرا سیاست گذار خودرویی به دلیل چالش ارزی به دنبال این است تا موانع بیشتری در مسیر ورودی خودروهای وارداتی کارکرده خارجی ایجاد کند. پیش تر اخباری در ارتباط با هجوم متقاضیان برای خرید خودروهای دست دوم خارجی به مرزها برای خرید خودروهای وارداتی خارجی کارکرده به گوش می رسید.

بازار خودرو با محدویت هایی که به احتمال زیاد برای واردات خودروی دست دوم ایجاد می شود آن طور که باید و شاید از این مسیر تاثیر نمی پذیرد.

پیش بینی می شود آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم خارجی طی هفته جاری در هیات دولت مطرح و به تصویب برسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109354

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر