حقوق بازنشستگان

یشنهادات دولت درباره حقوق و دستمزد حذف شد/همسان سازی حقوق بازنشستگان دربلاتکلیفی

پیشنهادات دولت در خصوص حقوق و دستمزد در نسخه نهایی برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده، حذف شده است.

یشنهادات دولت درباره حقوق و دستمزد حذف شد/همسان سازی حقوق بازنشستگان دربلاتکلیفی

به گفته رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اگر در برنامه هفتم توسعه در بحث استخدام‌ها یک الگو و نسخه ثابت برای همه ببینیم، خلاف روح قانونگذاری است.

به گزارش عرشه آنلاین ، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت : پیشنهادات دولت در خصوص حقوق و دستمزد در نسخه نهایی برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده، حذف شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص بررسی بند‌های مربوط به استخدام‌ها در مجلس گفت: اگر در برنامه هفتم توسعه در بحث استخدام‌ها یک الگو و نسخه ثابت برای همه ببینیم، خلاف روح قانون گذاری است، کارسنجی و نیاز واقعی باید مبنای جذب نیرو‌ها در دستگاه‌های اجرایی باشد تا بهره‌وری محقق شود.

میثم لطیفی تاکید کرد: اگر در برنامه هفتم توسعه در بحث استخدام‌ها یک الگو و نسخه ثابت برای همه ببینیم، خلاف روح قانون گذاری است، کارسنجی و نیاز واقعی باید مبنای جذب نیرو‌ها در دستگاه‌های اجرایی باشد تا بهره‌وری محقق شود.

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی روز (دوشنبه، ۳ مهرماه) مجلس ضمن یک تذکر آئین نامه‌ای، از حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. او با استناد به ماده ۱۸۰ آئین نامه داخلی مجلس عنوان کرد: طبق این ماده قانون برنامه هفتم باید دو سال قبل به مجلس ارائه می‌شد که این نشان می‌دهد دولت و حتی مجلس اعتقاد چندانی به قانون برنامه ندارند. به همین دلیل شاهدیم که قانون برنامه با اجرای ۹ درصدی یا بعضا تا ۲۵ درصد همراه است.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس افزود: همه انتظار داشتیم دولت عدالت محور آقای رئیسی برنامه‌ای را ارائه کند که عدالت از آن تراوش کند، اما همسان سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم وجود داشت در برنامه هفتم حذف شد.

وی یادآورشد: انتظار جامعه، شعار دولت و همچنین مبانی اسلامی و وضعیت بازنشستگان را در نظر بگیرید، چرا این موضوع در برنامه هفتم دیده نشده است. یا موضوع تجمیع و شفاف سازی حقوق دریافتی مسئولین و مقامات که در برنامه هفتم نیامده است به همین دلیل معاون یک مجموعه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان اضافه کاری در یک سال دریافت می‌کند.

صباغیان تصریح کرد: حداقل انتظار ما این بود که اگر این قوانین اجرا نمی‌شود در برنامه هفتم وجود داشته باشد. دولت دائما دم از مردمی سازی اقتصاد و کشور می‌زند، اما مدیریت واحد شهری که الفبای مردمی سازی است هم در برنامه هفتم دیده نشده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107718

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر