قیمت گوشت گوسفندی تغییر می‌کند؟ گران‌تر یا ارزان‌تر؟

قیمت گوشت قرمز به‌طور متوسط کیلویی ۳۸۹ هزار تومان است. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با تزریق گوشت وارداتی دنبال کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار هستند

قیمت گوشت گوسفندی تغییر می‌کند؟ گران‌تر یا ارزان‌تر؟

قیمت گوشت قرمز به‌طور متوسط کیلویی ۳۸۹ هزار تومان است. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با تزریق گوشت وارداتی دنبال کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار هستند

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت گوشت قرمز نسبت به اواخر مرداد به‌شکل جزیی کاهش پیدا کرده است. الان که به آخرین روز‌های شهریور نزدیک می‌شویم، متوسط قیمت گوشت قرمز در سطح کشور به کیلویی ۳۸۹ هزار تومان رسیده و درمقایسه با یک ماه قبل حدود ۱.۵ درصد تنزل داشته.

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می‌گویند برای ایجاد تعادل در بازار، حجم واردات گوشت گرم به کشور سرعت داشته و روزانه ۱۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی و ۸۰ تن گوشت گرم گوساله در قالب دام زنده به بازار تزریق می‌شود. قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید کرده به‌خاطر نزدیک شدن به فصل سرما به شکل سنتی تقاضا برای گوشت گرم بالا می‌رود، اما روند واردات گوشت قرمز تا تامین نیاز بازار و تنظیم قیمت‌ها ادامه دارد.

متوسط قیمت گوشت چقدر است؟

قیمت گوشت قرمز در کشور به‌طور متوسط به کیلویی ۳۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد هر کیلو گوشت گوساله در سطح کشور به‌شکل میانگین با قیمت کیلویی ۳۸۲ هزار تومان فروخته می‌شود و هر کیلو گوشت گوسفندی ۳۹۶ هزار تومان قیمت دارد.

کف قیمت گوشت گوسفندی در تهران به‌شکل متوسط کیلویی ۴۰۰ هزار تومان است و این عدد در پایتخت نهایتا کیلویی ۴۰۵ هزار تومان به ثبت رسیده است. همزمان قیمت گوشت گوسفندی در استانی مثل همدان بیشتر است و تا کیلویی ۴۱۰ هزار تومان هم بالا رفته، اما آنطرف مثلا در استان فارس گوشت گوسفندی را می‌شود با قیمت کیلویی ۳۷۰ هزار تومان هم پیدا کرد.

قیمت گوشت گوساله که به طور متوسط در سطح کشور به کیلویی ۳۸۲ هزار تومان رسیده، در خراسان رضوی نسبت به اغلب استان‌ها کمتر است و تا کیلویی ۳۵۰ هزار تومان هم عقب‌نشینی داشته است. در طرف مقابل می‌توانیم از استان همدان اسم ببریم که کف قیمت گوشت گوساله به‌شکل میانگین در آنجا کیلویی ۴۰۰ هزار تومان است و همزمان سقف قیمت گوشت گوساله در این استان به کیلویی ۴۴۰ هزار تومان هم رسیده است. فراموش نکنیم که این اعداد متوسط قیمت گوشت قرمز در کشور و استان‌های مختلف است و اعمال قیمت گوشت قلوه‌گاه و ... در بالا و پایین شدن آن تاثیر دارد.

قیمت دام زنده هم که برای فروشنده‌ها اهمیت دارد، در سطح کشور به‌طور متوسط کیلویی ۱۹۴ هزار تومان است که بدنیست بدانید گوسفند زنده کیلویی ۱۹۲ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید گوساله زنده کیلویی ۱۹۶ هزار تومان خرج برمی‌دارد.

قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر است؟

قیمت قلوه‌گاه گوسفندی که جزو ارزان‌ترین گزینه‌هاست، در قصابی‌ها به کیلویی ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. شقه گوسفندی را تقریبا کیلویی ۴۵۱ هزار تومان می‌فروشند. قیمت راسته با استخوان گوسفندی به کیلویی ۴۲۰ هزار تومان رسیده و مغز راسته گوسفندی که گران‌تر است، کیلویی ۷۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت گوشت چرخکرده گوسفندی به کیلویی ۵۵۰ هزار تومان رسیده و ماهیچه گوسفندی کیلویی ۶۲۵ هزار تومان ارزش دارد. گردن و سردست گوسفندی هم در سطح شهری مثل تهران به‌ترتیب کیلویی ۳۹۲ و ۴۲۵ هزار تومان فروخته می‌شوند.

قیمت ران گوساله به کیلویی ۵۶۰ هزار تومان رسیده است. هر کیلو سردست گوساله کیلویی ۵۵۰ هزار تومان قیمت دارد و خرید هر کیلو گوشت چرخکرده گوساله نزدیک کیلویی ۴۸۰ هزار تومان آب می‌خورد. فیله گوساله گران‌تر است و قیمت آن تا کیلویی ۸۶۰ هزار تومان هم بالا رفته است. راسته گوساله را کیلویی ۶۶۵ هزار تومان می‌فروشند و اگر سری به قصابی‌ها زده باشید، احتمالا روبروی عبارت گوشت خورشتی گوساله، عدد کیلویی ۵۷۰ هزار تومان را می‌بینید.

قیمت گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌خاطر بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها، بیشتر است و به‌عنوان مثال بسته یک کیلویی گوشت قلوه‌گاه گوسفندی را با قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. ران گوسفندی هم که در بسته‌های یک کیلویی پویاپروتئین ۳۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود، در سطح شهر قیمت کمتری دارد. بسته یک کیلویی سردست گوسفندی با همین قیمت در غرفه محصولات پروتئینی به‌چشم می‌خورد و بسته یک کیلویی گوشت چرخکرده ماکان پروتئین تقریبا ۲۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. / فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106524

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر